امام خمینی (ره) مسیر انقلاب را با ایمان، توکل و اخلاص پایه ریزی کردند

فرزانه افسرطه

در نشست رسانه ای ستاد مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام خونین پانزده خرداد، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، همزمانی سالگرد ارتحال امام (ره) با لیالی قدر را فرصت مناسبی برای استفاده از ظرفیت حضور مردم در مساجد و تکایا به منظور تبیین اندیشه ها و ابعاد شخصیت امام راحل بویژه برای نسل های جوان عنوان نمود.

جعفر عسگری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به سابقه شخصیت روحانی، ایمان قلبی و استکبار ستیزی امام خمینی(ره)، از وصیت ایشان سخن راند که گفتند: با دلی آرام و قلبی مطمئن با شما وداع می کنم. عسگری خاطرنشان کرد: کسی می تواند چنین ادعایی بکند ک با دلی آرام و ایمان قلبی راسخ این دنیا را پشت سر گذاشته باشد. رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان، عظمت انقلاب اسلامی ایران را گویای وجود رهبری عظیم الشان دانست که توانست تاثیرات اساسی در ترویج دین و تقویت اعتقادات دینی داشته باشد. ضمن آنکه موفقیت رهبر انقلاب در مقابله با استکبار و امدادهایی که در اولین سال های انقلاب در نجات کشور موثر بودند، حاکی از ارتباط معنوی امام (ره) بود و این باور که دین از سیاست جداست را تضعیف می کرد. وی با اشاره به مبارزات امام خمینی (ره) علیه قانون استعماری کاپیتولاسیون، آن را نمودی از نجات و احیای کشور توسط ایشان عنوان نمود و افزود: تبیین شخصیت و اندیشه های امام (ره) بویژه برای جوانان مهم است تا رهبر و معمار انقلاب و آرمان های انقلاب اسلامی ایران را بشناسند. عسگری تاکید کرد: باید از زبان اندیشمندان و نزدیکان حضرت امام، صفات و خصوصیات حضرت امام را بشنویم که فانی برای خدا بود. عسگری، نکته قابل توجه در تبیین شخصیت امام را، اخلاص و پرهیزگاری ایشان بیان نمود و افزود: امام خمینی (ره) مسیر انقلاب را با سه رکن ایمان، توکل و اخلاص پایه ریزی کردند. وی با اذعان به اینکه راه امام، مسیری است که به اشخاص وابستگی ندارد و توانست با اطمینان در مقابل استکبار و با یقین به اینکه نصرت خدا در پشت آن است، ایستادگی کند، از جریاناتی که انقلاب را در سال های اولیه تهدید میکردند، سخن به میان آورد. رئیس شورای تبلیغات اسلامی در ادامه از فشارهای اقتصادی دشمن برای ایجاد یاس و نومیدی در کشورمان صحبت کرد و تاکید نمود: ایستادگی و مقاومت ما می تواند دشمن را سرکوب کند. وی با استناد به توصیه های امام خمینی (ره) و بیست و چهارهزار شهید دفاع مقدس گفت: به ملت عزیز ایران توصیه می کنم که نعمتی را که با خون جوانان خود بدست آورده اید، همچون عزیزترین نعمت و امانت بزرک الهی، آن را پاس بدارید. وی خطاب به نمایندگان مجلس و دولت گفت: قدر این ملت را بدانند. وی تصریح کرد: مسولان باید خود را از مردم و مردم را از خود بدانند. عسگری نیز این سخن امام را یادآور شد که به ثروت خود افتخار نکنید، نا اهلان را سرکار نیاورید و افرادی را در پست های مدیریتی بگمارید که محرم باشند.

اعزام ۲۶۰۰ نفر به مرقد مطهر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برنامه های مختلفی که برای سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد پیش بینی شده است خبر داد و همزمانی این ایام را با لیالی قدر و حضور مردم در مساجد و گلستان شهدا را فرصت مناسبی برای تبیین ابعاد شخصیت امام دانست و از برگزاری آیین های سوگواری و مراسم ارتحال امام و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد در مساجد امام (ره)، حکیم، الغفور، مسجد سید و دیگر مساجد شاخص و مراسمی در گلستان شهدا خبر داد. همچنین، در روز چهاردهم خرداد مراسمی به این مناسبت در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود. وی نیز از مراسم و سخنرانی هایی که توسط ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در شهرستان های مختلف استان برپا می شود، سخن راند و گفت: امسال طبق هماهنگی هایی که بعمل آمده، برنامه اعزام زائرین به مرقد مطهر بلحاظ تداخل با ماه رمضان، از شهرستان هایی که در مسیر قرار دارند، انجام میشود تا روزه داران و زائرین زودتر به مقصد برسند. وی گفت: سهمیه استان اصفهان برای اعزام و حضور در مراسم ارتحال، ۲۶۰۰ نفر است که مجموعا ۵۴ اتوبوس در روز چهادهم خرداد از شهرستان ها اعزام می شوند و نماز و صرف افطاری به سمت شهرستان های خود باز می گردند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *