امینازاده: اداره کل را بازی داده اند/ پرورش: اداره کل حق برگزاری انتخابات را ندارد

مجمع انتخاباتی هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان اصفهان در حالی برگزار می شود که رییس برکنار شده هیئت برگزاری آنرا غیر قانونی و معاون اداره کل برگزاری اش را قانونی می داند.

به گزارش کیمیای کویر به نقل از میدان نیوز، بیست و دوم مهر ماه ۹۳ مجمع انتخاباتی هیات بدنسازی و پرورش اندام استان اصفهان برگزار گردید و جواد پرورش رئیس هشت سال گذشته این هیات در رقابت با دو کاندیدای دیگر پیروز انتخابات و صندلی ریاست این هیات را حفظ کرد.

اما دوره سوم ریاست جواد پرورش در هیات بدنسازی و پرورش اندام چندان برای او شیرین نبود و او نتوانست همچون دو دوره اخیر که بدون مخالف به کار در این هیات مشغول بود فعالیت خود را ادامه دهد، چرا که چند روز پس از برگزاری مجمع انتخاباتی این هیات، یکی از کاندیداهای ناکام با این دلیل که پرورش از جمله مدیران بازنشسته است به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و دیوان نیز شکایتش را قبول کرد.

علیرضا امینازاده معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در روزهایی که خبر برکناری پرورش رسانه‌ای شد در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها در مورد علت برکناری وی گفت: ایشان برکنار نشده است بلکه به استناد آیین‌نامه‌ای که می‌گوید افراد بازنشسته نباید در انتخابات هیأت‌های ورزشی ثبت‌نام کنند، فعلاً سرپرستی به جای وی معرفی شده تا با ادامه پیگیری‌های اداره‌کل ورزش و جوانان، وزارت ورزش حکمیتی انجام دهد و تکلیف این هیأت مشخص شود.

وی در مورد اینکه قانون منع حضور بازنشستگان در هیأت‌های ورزشی از چه زمانی تصویب شده است، افزود: دستورالعمل و آیین‌نامه برگزاری مجامع هیأت‌های ورزشی چندین سال است وجود دارد اما این مسأله به جد دنبال نمی‌شد. قبل از آقای پرورش نیز برخی افراد که بازنشسته بودند به ریاست هیأت‌های ورزشی استان رسیدند اما چون شاکی خصوصی نداشتند، مسأله‌ای برای آنها پیش نیامد اما در مورد هیأت بدنسازی شاکی خصوصی وجود داشت که وقتی شکایت خود را مطرح کرد مجبور به باطل کردن انتخابات شدیم.

چند روز پیش اداره کل ورزش و جوانان از برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت بدنسازی و پرورش اندام خبر داد. خبرنگار میدان نیوزدر این راستا با جواد پرورش، رییس برکنارشده هیئت بدنسازی و پس از آن علیرضا امینازاده، معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت و گویی انجام داده است که شرح آن در ادامه می آید.

1bs93d7j66j81d2enxd0 copy

پرورش: برگزاری انتخابات خلاف قانون است و اداره کل حق برگزاری انتخابات را ندارد

جواد پرورش راجع به اتفاقات اخیر هیئت بدنسازی به خبرنگار میدان گفت: سال گذشته انتخابات هیئت با حضور رییس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان، ناظر وزارت ورزش و اعضای مجمع به صورت کاملا قانونی برگزار شد و من برای بار سوم با کسب ۱۲ رای رییس هیئت شدم و آقای قریشی هم با ۵ رای در جایگاه دوم ایستاد.

چند روز پس از برگزاری انتخابات، آقای قریشی به دیوان عدالت اداری شکایت کردند که پرورش بازنشسته است و نمی تواند رییس هیئت شود و دیوان عدالت نامه ای با مضمون حکم “دستور توقف عملیات اجرایی تا بررسی و صدور حکم نهایی” به اداره کل ورزش و جوانان استان صادر کردند و پس از این حکم، اداره کل آقای شاه علی را به عنوان سرپرست هیئت معرفی کرد.

پس از گذشت شش ماه اداره کل اقدام به ثبت نام از کاندیدا ها کرده است و در نظر دارد مجمع انتخاباتی هیئت را برگزار کند در حالی که چند روز پیش قریشی به تهران رفته و از شکایت خود کتبا صرف نظر نموده است و دیوان عدالت این انصراف را به اداره کل ابلاغ کرده است و این به منزله ختم ماجرا است و با توجه به دستور قبلی دیوان عدالت و عدم صدور حکم نهایی، اداره کل حق برگزاری انتخابات را ندارد.
من نمی دانم که چرا اداره کل برای برگزاری انتخابات اصرار دارد درحالی که طبق قول شفاهی دیوان عدالت، برگزاری انتخابات خلاف قانون است.

وی افزود: این امکان هست که دیوان عدالت اداری انتخاباتی که برگزار می شود را باطل اعلام کند و ما بعد از انتخابات حق داریم که قضیه را از طریق قانون پیگیری کنیم.

پرورش خاطرنشان کرد: اگر دیوان عدالت اداری اعلام کند که انتخابات قبلی باطل و این انتخابات صحیح است، ما مطیع قانون هستیم.

گوسفندی که یک شقه اش حرام و یک شقه اش حلال است/ چرا قانون در مورد همه اجرا نمی شود؟
پرورش در ادامه به بازنشستگی ریاست بعضی هیئت های ورزشی استان اشاره کرد و افزود: رییس هیئت فوتبال، رییس هیئت دو ومیدانی، رییس هیئت زیمناستیک، رییس هیئت هندبال، رییس هیئت ورزش زورخانه ای و چند هیئت دیگر بازنشسته اند و این بی عدالتی است که من با ۴۵ سال سابقه کار و بازنشستگی وزارت ورزش نمیتوانم رییس هیئت باشم درحالی که برای بقیه ایرادی ندارد. اگر هم ایراد داشته باشد، من ۸ سال رییس این هیئت بوده ام و هر ۸ سال نیز بازنشسته بوده ام؛ چرا در طول این ۸ سال کسی ایراد نگرفت؟ من شکایت دارم به دیوان که چرا اداره کل با اینکه می دانسته است که من اجازه شرکت در انتخبات ندارم چرا اجازه شرکت داده و پس از کسب حداکثر آرا اجازه ریاست نمی دهند و این اهانت به من است.

رییس برکنار شده هیئت بدنسازی و پرورش اندام درباره دو شغله ها گفت: بعضی از روسای هیئت های ورزشی، کارمند رسمی اداره کل ورزش و جوانان هستند و این درحالی است که دو شغله ها نمی توانند رییس هیئت باشند، مثل حسین رضازاده که به خاطر شورای شهر مجبور شد از فدراسیون وزنه برداری کنار بکشد. این وضعیت ماجرای گوسفندی است که یک شقه از آن حلال و یک شقه از آن حرام است.

IMG_4150

امینازاده: اداره کل را بازی داده اند/ ریاست هیئت ورزشی در استانها، شغل نیست!

علیرضا امینازاده راجع به وضعیت هیئت بدنسازی و پرورش اندام به خبرنگار میدان گفت: پس از انتخابات سال گذشته و با توجه به شکایت قریشی مبنی بر بازنشستگی پرورش فدراسیون به ما اعلام کرد که نمی توانیم حکم ریاست پرورش را صادر کنیم و ما برای این هیئت سرپرست گذاشتیم و با توجه به طولانی شدن مدت سرپرستی شاه علی و فراتر رفتن زمان آن از محدوده قانونی با فدراسیون هماهنگ کردیم که مجمع را برگزار کنیم و فدراسیون با برگزاری مجمع موافقت کرده است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان راجع به پس گرفتن شکایت در روزهای گذشته گفت: با توجه به پس گرفتن شکایت در دقیقه ۹۰ احساس ما این است که دارند اداره کل را بازی می دهند ولی ما همه موارد را به صورت قانونی پیگیری می کنیم و مجمع انتخاباتی را با نظر موافق واحد حقوقی اداره کل برگزار خواهیم کرد.

وی راجع به قانون منع کاری بازنشستگان بیان کرد: پس از شکایتی که سال گذشته و در جریان انتخابات هیئت بدنسازی از بازنشستگی پرورش شد، از طرف دیوان عدالت اداری به ما ابلاغ شد که بازنشسته ها نمی توانند در انتخابات ریاست هیئت ها شرکت کنند و پس از آن ما با ورود هیچ باز نشسته ای برای کاندیداتوری ریاست هیئت ها موافقت نکردیم و این قانون را از شش ماه گذشته تا به حال اجرا کرده ایم؛ از جمله هیئت کوهنوردی که فردی با توجه به اینکه بازنشست بود می خواست در انتخابات ریاست هیئت کوهنوردی شرکت کند که ما موافقت نکردیم.

امینازاده در پاسخ به وضعیت کاری دو شغله ها گفت: حدود یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان جلسه ای با وزارتخانه داشتیم و سجادی، مسئول امور مجامع فدراسیون ها و هیئت های استان ها گفت: “ما در مورد هیئت های ورزشی استانی چیزی به عنوان دو شغله ها نداریم، چرا که هیئت های استانی به عنوان شغل محسوب نمی شود” و نامه نگاری آن با بازرسی استان انجام شده و طی چند روز آینده به جواب آن خواهیم رسید که آیا هیئت های ورزشی استانی شغل محسوب می شود یا نه.

به هر ترتیب مجمع انتخاباتی هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان از ساعت ۱۸:۳۰ امروز شنبه ۲۰ تیرماه با حضور ناصر پورعلی‌فرد رئیس فدراسیون و اعضای این مجمع در سرای ورزشکاران استان برگزار می‌شود و غلامعلی ابراهیمی، هادی تاجی‌زادگان، مهدی سلطانی، مهدی شکروی، سید علی قریشی، جمشید عرب جحوانی، سعید کشاورز و حسین یارمحمدیان ۸ کاندیدای این انتخابات هستند.

منبع : صاحب نیوز

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *