انتخابات به روایت «عالیجناب»

نگاهی به سریال «عالیجناب» ساخته سام قریبیان

هامون رشیدیان

مجوز نمایش سریال «عالیجناب» به کارگردانی سام قریبیان توسط سازمان سینمایی همزمان با رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری صادر شده است. این سریال که داستان آن در دل انتخابات می‌گذرد اوایل اردیبهشت سال آینده تقریباً همزمان با شروع انتخابات ریاست جمهوری پخش خواهد شد.

داستان

دکتر احمد ملک پس از انجام مناظرات انتخاباتی با رقیب خود مهندس صفاریان و برگزاری انتخابات به عنوان رییس جمهور منتخب ایران انتخاب می‌شود. تلاش او برای امضای معاهده‌ای مهم موافقان و مخالفان زیادی دارد. ۴۸ ساعت قبل از برگزاری اجلاس، تهدیدات علیه خانواده او، امنیت ملی را به خطر می‌اندازد. دکتر ملک باید بین حفظ امنیت خانواده و امضای معاهده یکی را انتخاب کند.

پخش

سریال علیجناب ابتدا قرار بود در بهمن ماه امسال پخش شود اما به دلیل تناسب موضوع تهیه کنندگان سریال تصمیم گرفتند سریال را هفته اول اردیبهشت ماه روانه شبکه نمایش خانگی کنند تا همزمان با تب و تاب انتخابات فروش بهتری داشته باشند.

بازیگران

در سریال عالیجناب سعید آقاخانی، امیر آقایی، لیلا اوتادی، حسین پاکدل، پرویز پورحسینی، بابک حمیدیان، سحر دولتشاهی، امید روحانی، آزاده صمدی، احسان کرمی، نازنین کریمی، صالح میرزاآقایی، مهتاج نجومی، پریوش نظریه و حسین یاری به ایفای نقش پرداخته‌اند که حضور این تعداد بازیگران مطرح قطعاً بر جذابیت‌های سریال خواهد افزود.

تأثیر شهرزاد بر شبکه نمایش خانگی

سام قریبیان می‌گوید با سریال «شهرزاد» مردم دوباره اعتماد از دست رفته خود به شبکه نمایش خانگی را بدست آوردند و این اتفاق می‌تواند باعث بهبود وضعیت فروش سایر سریال‌های شبکه نمایش خانگی شود: «سریال «شهرزاد» به غیر از موضوع و هزینه‌هایی که داشته، تفاوت‌های بسیاری با «عالیجناب» دارد. یکی از این تفاوت‌ها، تعداد قسمت‌های «عالیجناب» است که نسبت به «شهرزاد» بسیار کمتر است. اما قطعاً «شهرزاد» توانسته مخاطب را با شبکه نمایش خانگی آشتی دوباره‌ای دهد و مردم دیگر راحت‌تر به این گونه سریال‌های اعتماد خواهند کرد. با توجه به اینکه این سریال پروانه ساخت ۱۳ قسمتی دارد، ما ۶ قسمت از این سریال را جلوی دوربین بردیم و مانند تمام کمپانی‌های بین المللی، اگر مخاطب استقبال خوبی از قسمت‌های اولیه آن کرد، مابقی قسمت‌های آن را خواهیم ساخت» قریبیان سیستم کاری خود برای ساخت «عالیجناب» را سینمایی می‌داند و معتقد است که این سریال، یک فیلم سینمایی بلند است که در قسمت‌های ۵۰ دقیقه‌ای پخش خواهد شد: «من «عالیجناب» را یک سریال برای شبکه نمایش خانگی نمی‌بینم، بلکه من آن را یک فیلم سینمایی بلند می دانم که هر قسمت آن ۵۰ دقیقه به طول می‌کشد. همیشه با استانداردهای سینمایی کار می‌کنم و این سریال را هم با توجه به همین استاندارد ساختم.»

علیجناب بدون شک گام مهمی در کارنامه هنری سام قریبیان است و این کارگردان جوان با موفقیت در این سریال می‌تواند برگ زرینی در کارنامه کاری خود داشته باشد. در هر حال باید تا حدود ۲ ماه دیگر صبر کنیم تا حاصل کار قریبیان و گروهش را در قاب تلویزیون ببینیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *