انتخاب آگاهانه بیمار برای ایمپلنت در کاهش شکایات و ایمنی بیشتر مؤثر است

فرزانه افضل

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، میزبان چهارمین همایش بین‌المللی ایمپلنت‌های دندانی از ۲ تا ۵ مرداد با محوریت روش‌های نوین در درمان ایمپلنت، تشخیص و درمان در کامپلیکیشن‌های ایمپلنت، اخلاقمداری در درمان‌های ایمپلنت، دندانپزشکی مبتنی بر دیجیتال و زیبایی در درمان ایمپلنت خواهد بود.
دکتر خادمی، متخصص درمان ریشه و رئیس دانشکده دندانپزشکی با اشاره به برگزاری سمینار و همایش‌های علمی به منظور ارتقای سطح دانش و مهارت‌های دانشجویان و دندانپزشکان و برگزاری اولین همایش ایمپلنت در سال ۷۱ در دانشگاه اصفهان، از برگزاری چهارمین همایش ایمپلنت توسط مرکز تحقیقات ایمپلنت‌های دندانی با همکاری انجمن‌های علمی دانشکده‌های دندانپزشکی با حضور استادان متخصص و خبره و با اهداف دسترسی به دانش و اطلاعات روز در این رشته خبر داد.
دکتر خادمی از برپایی ۷۰۰ متر فضای نمایشگاهی و فعالیت حدود ۳۰ غرفه برای عرضه و فروش کالاهای این رشته خبر داد و افزود: درمان ایمپلنت با وجود هزینه‌های گزاف، درمانی اساسی است و در مواردی راه دیگری به غیر از ایمپلنت نیست؛ بنابراین در این همایش، کارگاه‌های عملی ایمپلنت توسط متخصصان خبره برگزار می‌شود. همچنین امتیازات بازآموزی این همایش به دندانپزشکان شرکت‌کننده داده می‌شود.
وی با اشاره به بحران‌های اقتصادی بیان داشت: استادان و سخنرانان ایرانی خارج از کشور را دعوت کرده‌ایم که از آمریکا، آلمان و ترکیه هستند و دو شرکت تولیدکننده ایمپلنت داخلی نیز غرفه‌دارند.
دکتر احمد مقاره عابد، دبیر علمی همایش و متخصص جراحی لثه و ایمپلنت، با اشاره به فراگیرشدن عمل ایمپلنت، گفت: در این همایش شناسایی نقاط ضعف و مشکلاتی را که در حین کار دندانپزشک متوجه می‌شود و نمی‌تواند مدیریت کند، آموزش می‌دهیم.
وی به لحاظ تأثیرگذاری پوستر، از پذیرش ۱۷ تا ۱۸ مقاله به صورت پوستر، ۱۰ کارگاه، ۴ جراحی زنده و ۳۰ سخنرانی خبر داد و افزود: برای اولین بار، پانل چالش را طراحی کرده‌ایم که با مواجهه ایمپلنت در ناحیه سینوس و چگونگی بالابردن سینوس به چالش کشیده می‌شود.
دکتر بیژن موحدیان، جراح فک و صورت و فلوشیپ ایمپلنت و مسئول کمیته علمی همایش، برگزاری پانل‌ها به صورت فعال و دوطرفه را مطرح و آموزش ایمپلنت را با نظر تیم متخصص جراحی لثه، فک و صورت و ایمپلنت عنوان کرد و افزود: در برنامه درسی دندانپزشکی، نیم‌نگاهی در حد آشنایی به این رشته شده است و دانش‌آموختگان دندانپزشکی، توانایی کافی برای این عمل را ندارند و هر دندانپزشک عمومی باید چندین مجوز و گواهی دوره‌ها را داشته باشد.
وی درباره شکایات بیان داشت: بخش جالب توجهی از شکایات مربوط به کسانی است که از توانایی لازم برخوردار نبودند و بیمار دچار مشکل شده است؛ بنابراین بررسی عوارض در همایش برای نیازسنجی دوره‌هاست.
دکتر خادمی با اشاره به شکایات متعدد دندانپزشکی، انجام ایمپلنت را یک کار تیمی توسط متخصصان عنوان کرد و گفت: اگر بیمار در انتخاب دقت کند، شکایات کمتر می‌شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *