انجام تست پروازی اولین پهپاد افقی پرواز دانشگاه کاشان

آمنه تسلیمی

رئیس پژوهشکده دانشجویی دانشگاه کاشان گفت: تست پروازی نخستین پهپاد افقی پرواز این دانشگاه انجام شد.
دکتر علیرضا فرجی درباره این پهپاد هدایت‌پذیر از دور که تمامی مراحل آن توسط دانشجویان مهندسی مکانیک این دانشگاه طراحی و ساخته شده است، عنوان کرد: طراحی این پهپاد را آقای سعید مزروعی انجام داده و آقای امید حمیدی شاد در ساخت آن مشارکت داشته است.
وی استاد راهنمای این پروژه را دکتر سعید امیر عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک معرفی کرد و افزود: این پهپاد با حمایت مالی پژوهشکده دانشجویی دانشگاه ظرف مدت حدود سه ماه ساخته شده است.
سعید مزروعی، طراح این پهپاد، هم هدف از ساخت این طرح را کسب تجربه و تولید دانش فنی در این زمینه ذکر کرد و افزود: پهپادها در کلاس ریزپرنده‌ها (MAV) در انواع مدل‌های بال ثابت (Fixed wing)، مدل بال چرخان (Tilt wing)، روتور چرخان (tilt rotor) و انواع پرنده‌های هیبریدی یا ترکیبی طراحی و ساخته می‌شوند که در فاز نخست دانشجویان موفق به طراحی و ساخت ریزپرنده بال ثابت شده‌اند.
وی برای تکمیل این پهپاد و ساخت انواع دیگر پهپادها توجه و حمایت مالی بیشتر مسئولان دانشگاه به پژوهشکده دانشجویی و پژوهش‌های آنان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: برای طراحی و ساخت این پهپاد در فاز نخست حدود ۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *