ایجاد نخستین اورژانس شیمیایی‌پرتوی کشور در اصفهان

حدیث بابایی

مدیر کل پدافند غیرعامل استان اصفهان گفت: اداره کل پدافند غیرعامل نخستین اورژانس شیمیایی‌پرتوی کشور را در استان اصفهان ایجاد کرده است.
محمد صفدریان روز گذشته در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان شهرضا اظهار کرد: پدافند غیرعامل به عنوان دومین راهبرد دفاعی کشور، پس از دفاع نظامی برای مقابله با تهدیدات دشمنان مورد توجه قرار گرفته است. همه دستگاه‌ها باید کاری کنند تا حوزه‌های خدمات‌رسان تحت امرشان، مورد تهدید واقع نشوند و اگر مورد تهدید واقع شدند، بتوانند آنها را بازیابی کنند.
وی ادامه داد: پدافند غیرعامل مصون‌سازی از درون حوزه‌های زیرساختی نظام جمهوری اسلامی در مقابل آسیب‌ها و تهدیدات را بر عهده دارد. پدافند غیرعامل در ایران برای نخستین بار در اواسط جنگ تحمیلی و فقط برای اصول نظامی و تاکتیک حمله یا دفاع به کار گرفته شد.
مدیر کل پدافند غیرعامل استان اصفهان با اشاره به اینکه بعضی از تهدیدات دشمنان بسیار پیچیده‌تر و خطرناک‌تر از تهدیدات نظامی هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران به واسطه نگرش‌های استکبارستیزی خود همواره مورد هجمه دشمن بوده است.
وی با بیان اینکه امروز حوزه‌هایی که بیشترین تهدید را دارد، حوزه‌های پدافند غیرعامل است، ادامه داد: مقابله با تهدیدات و هجمه‌های دشمن با استفاده از اصول پدافند غیرعامل امکان‌پذیر است.
صفدریان با بیان اینکه استان اصفهان با ۵ هزار واحد صنعتی دارنده بیشترین تعداد مراکز صنعتی و شیمیایی در کشور است، عنوان کرد: در دو سال گذشته در حال شناسایی نقاط حادثه‌خیز در مراکز صنعتی هستیم که نخستین مرکز، شهرک صنعتی رازی شهرضاست که در حال شناسایی نقاط حادثه‌خیز آن هستیم؛ در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان بر اجرای دو مانور در مراکز صنعتی استان اصفهان تأکید شد؛ اما با اجرای آنها مخالفت شد.
وی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی وسیع در یکی از کارخانه‌های شهرک صنعتی رازی شهرضا گفت: در دو هفته گذشته دو واقعه آتش‌سوزی در این شهرک اتفاق افتاده است؛ این دو حادثه ضرورت اجرای برگزاری مانور را مشخص می‌کند.
مدیر کل پدافند غیرعامل استان اصفهان با بیان اینکه امروز در مناطق مسکونی افرادی اقدام به انبار مواد شیمیایی خطرناک می‌کنند، افزود: این امر در حالی اتفاق می‌افتد که متولیان بهداشت و انتظامی از آن آگاهی ندارند.
مدیر کل پدافند غیرعامل استان اصفهان با اشاره به اینکه به همت اداره کل پدافند غیرعامل، نخستین اورژانس شیمیایی‌پرتوی کشور در استان اصفهان ایجاد شده است، گفت: این اورژانس قابلیت ارائه امکانات اولیه برای خدمات‌رسانی به مصدومان شیمیایی، حوادث هسته‌ای و پرتوی را دارد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *