بانک شهر در ارایه تسهیلات ارزی محدودیت ندارد

زهرا نصیری

بانک شهر منطقه اصفهان همانند نوروز گذشته، در روز ٢٩ اسفند ماه از طریق دستگاه های خودپرداز خود پول نو در اختیار مردم قرار می دهد.همچنین این بانک برای خط دو قطار شهری اصفهان ۵هزار میلیارد ریال تا چند روز آینده به شهرداری اصفهان پرداخت خواهد کرد.این جمله شاه کلید صحبت های سرپرست بانک شهر اصفهان با رسانه ها بود .

  حسن خدابنده ،در ابتدای صحبت های خود با اشاره به اینکه بانک شهر منطقه ٣ کشور شامل استان های یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری است وتاکنون پس از تهران بیشترین عملیات ارزی را انجام داده است افزود: عمده تسهیلات اعطایی این بانک به شهرداری ها تعلق می‌گیرد، البته تسهیلات خرد هم ارائه می‌دهیم که آمار نشان می دهد ۳۸ درصد از تسهیلات به مردم تعلق گرفته است.

وی تصریح کرد: البته حجم عظیمی از این تسهیلات در حوزه های عمرانی و توسعه ای ارائه می شود تا اطمینان بیشتری از بازگشت آنان باشد. بانک ها ملزم هستند تا ۸۰ درصد از سرمایه خود را به صورت تسهیلات ارائه دهند.

شهرداری به بانک شهر بدهی چند هزار میلیارد تومانی ندارد

وی با اشاره به بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان به بانک شهر گفت: میزان ۲۷۰ میلیارد تومان از این بدهی با تهاتر زمین جبران شده است و بدهی چهار هزار میلیارد تومانی شهرداری به این بانک صحت ندارد.

سرپرست بانک شهر اصفهان با اشاره به اینکه برای تسریع در ساخت مترو اصفهان همکاری های لازم را با شهرداری اصفهان داشتیم، افزود: برای این موضوع در اواخر سال ۹۵، دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق بهادار توزیع شد و برای خط دو قطار شهری نیز پنج هزار میلیارد ریال به شهرداری پرداخت خواهیم کرد.

وی سرمایه این بانک را ۴۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و به این مسئله اشاره داشت که مبنی بر اینکه آیا آمار نشان دهنده میزان مطلوبیت “کفایت سرمایه” این بانک است؟ گفت: شاخص کفایت سرمایه این بانک حدود ۸.۹ درصد است.

ریالی به بانک مرکزی بدهی نداریم

خدابنده با بیان اینکه بانک شهر در پروژه های شهرداری مشارکت دارد، گفت: منابع بانک شهر در اصفهان ۴۶ هزار میلیارد ریال است ودر تمام پروژه های شهرداری مشارکت و همکاری دارد.

وی با بیان اینکه ریالی به بانک مرکزی بدهی نداریم افزود:این درحالی است که به عنوان مثال بانک صادرات بیش از سرمایه ثبتی خود به بانک مرکزی بدهکار است.

وی با اشاره به تسهیلات بخش ارزی افزود: فاینانس، ریفاینانس، حواله و برات از جمله خدمات ارزی است و در ارایه تسهیلات ارزی محدودیتی نداریم. پرداخت تسهیلات ارزی در کشور ممنوع است اما در مناطق آزاد این رویه مشکلی ندارد.

فعالیت باجه های  بانک شهر در نوروز۹۷

خدابنده با بیان اینکه در نوروز ١٩ شعبه و ١۴ باجه و هم چنین ٣٨ شهر نت بانک شهر در اصفهان فعال است، تصریح کرد: شعب کشیک بانک شهر در اصفهان در روزهای اول، سوم، دهم و سیزدهم فروردین ماه فعال است .

وی در خصوص فعالیت بانک شهر در ایام نوروز گفت: در ایام نوروز ١٩ شعبه و ١۴ باجه و هم چنین ٣٨ شهر نت در اصفهان فعال هستند.

سرپرست بانک شهر منطقه اصفهان تاکید کرد: شعب کشیک بانک شهر در اصفهان در روزهای اول، سوم، دهم و سیزدهم فروردین ماه برای رفاه حال مردم و به خصوص مسافران فعال است.

 پرداخت ۵هزار میلیارد ریال ازسوی بانک شهر به شهرداری اصفهان

وی با بیان اینکه شهر نت های بانک شهر در ایام نوروز به صورت یک سره باز است، اظهار کرد: دارندگان کارت های بانک شهر تا سقف ۵٠٠ هزار تومان و دیگر بانک ها تا سقف ٢٠٠ هزار تومان می توانند پول نو دریافت کنند.

خدابنده با بیان اینکه بانک شهر اواخر سال گذشته ٢۵٠٠ میلیارد ریال اوراق مشارکت بابت خط یک قطار شهری فروخته است، افزود: بانک شهر برای خط دو قطار شهری اصفهان ۵هزار میلیارد ریال تا چند روز آینده به شهرداری اصفهان پرداخت خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه ارز زیاد است، اما متقاضی ارزی نداریم، گفت: تسهیلات ارزی در داخل کشور پرداخت نمی شود و تنها در مناطق آزاد اختصاص می یابد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *