برای حل مشکلات چاره ای جز خلاقیت و نوآوری نداریم

پریسا خاکبازان

شهردار اصفهان گفت: در صورتیکه خواهان افزایش بهره وری هستیم چاره ای جز نوآوری در اجرا و خلاقیت های جدید نداریم.قدرت الله نوروزی، در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره امور بین الملل، مدیر مرکز خلاقیت و فناوریهای نوین و مدیر حمل و نقل بار و شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه هر یک از مدیران این سه بخش باید نقش مهمی در امر توسعه شهر و فضای مساعد برای زندگی بهتر در شهر اصفهان را فراهم کنند افزود:برخی از این ادارت در گذشته در  دو اداره فعالیت می کردند که در چارت جدید سازمانی در یک اداره به کار مشغول می شوند. به عنوان مثال مرکز خلاقیت با مرکز نوآوری های شهرداری ادغام شده است.

وی با اشاره به اینکه ناگزیریم در امر خلاقیت و نوآوری در تمام عرصه ها توجه بیشتری داشته باشیم چرا که اگر خواهان افزایش بهره وری هستیم چاره ای جز نوآوری در اجرا و خلاقیت های جدید نداریم افزود: معتقدیم اداره خلاقیت نقش بسیار کلیدی در امر توسعه و کمک رسانی فکری به همه بخش ها دارد و یکی از بازوان حوزه برنامه ریزی در حوزه دفتر شهرداری و تمام شهرداری خواهد بود.

 استفاده مطلوب از ظرفیت خواهرخوانده های اصفهان    

وی با اشاره به انتصاب جدید مدیر روابط بین الملل شهرداری اصفهان، گفت: باید بتوانیم با ارتباط با سایر کشورها در حوزه شهری هم افزایی داشته و با نگاهی برد_برد در عرصه سرمایه گذاری، آموزشی و فرهنگی بهره های لازم را ببری. درست است که با ۱۴ کشور خواهرخوانده هستیم اما مشخص نیست ثمره این خواهر خواندگی ها چه بوده، چه دستاوردهایی داشته و در آینده چه انتظاری از این خواهرخواندگی داریم. در این میان شهرداری قرار است تسهیل کننده روابط دستگاه های مختلف به ویژه بخش خصوصی باشد تا در آینده شرکت ها، هنرمندان و صنعتگران با کشورهای دیگر ارتباط داشته باشند. سازمان سرمایه گذاری شهرداری نیزباید با شرکت های خارجی ارتباط داشته باشند.

 وی با اشاره به اینکه باید برای تحقق درامدهای پایدار به درستی عمل کنیم به انتصاب مدیر حمل و نقل بارشهرداری اشاره کرد و  گفت: هوشمند کردن ناوگان شهری و ایجاد طرح پیمایش از وظایف سازمان حمل و نقل جاده ای است.

نوروزی، از افتتاح اولین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین خبر داد و گفت: باید مراکز معاینه فنی خودروهای سبک افزایش پیدا کند تا شهر هوایی پاک داشته باشد .

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *