برجام الگویی جهانی برای حل مشکلات

رئیس جمهوری اظهارداشت: امروز؛ وزارت خارجه تبلور استقلال، منطق و قدرت ملی است و به هر میزان که کادر وزارت خارجه، ورزیده‌تر و سازماندهی آنان هوشمندانه‌تر باشد و برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای اهداف نظام و واقعیت جهان و نحوه تأثیرگذاری سخن و رفتار ما بر افکار عمومی باشد، بهتر می‌توانیم به اهداف خود دست یابیم.
به گزارش کیمیای کویربه نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دولت ، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در همایش سفرا و روسای دفاتر و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اظهارداشت: امروز؛ وزارت خارجه تبلور استقلال، منطق و قدرت ملی است و به هر میزان که کادر وزارت خارجه، ورزیده‌تر و سازماندهی آنان هوشمندانه‌تر باشد و برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای اهداف نظام و واقعیت جهان و نحوه تأثیرگذاری سخن و رفتار ما بر افکار عمومی باشد، بهتر می‌توانیم به اهداف خود دست یابیم.
رییس‌ جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه «عقب نشینی از اصول، راهی در دستگاه دیپلماسی ندارد»، گفت: احترام جهان به دیپلماتهای ما، احترام به عظمت ملت ایران است و امروز وزارت خارجه در قلوب ملت ما جایگاه ویژه‌ای دارد.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه قدرت سیاسی در تعامل سازنده با جهان خود را به رخ جهانیان می‌کشد، افزود: تنها تعامل برد – برد به نتیجه می‌رسد، اما باید در این تعامل مراقب چارچوب‌ها و اصول خود باشیم و نباید از اصول و هویت دینی، ملی و عزت خود کوتاه بیاییم.
وی با تأکید بر این که «برجام پیروزی عظیم سیاسی ملت ایران است»، اظهار داشت: با شکرگذاری این پیروزی است که نعمت خدا افزون می‌شود. این دستاورد نه متعلق به دولت یازدهم یا وزارت امور خارجه بلکه متعلق به ملت بزرگ و شایسته ایران اسلامی است.
دکتر روحانی با تشریح بخشی از مسیر سخت مذاکرات ، اظهارداشت: سرانجام با یاری و حمایت مستمر مقام معظم رهبری، کمک رؤسای قوای مقننه و قوه قضاییه، نمایندگان ملت، اعضای شورای عالی امنیت ملی، سازمان انرژی اتمی و از همه مهمتر ایستادگی و مقاومت ملت شریف ایران برجام به فرجام رسید.
رییس‌ جمهوری با ابراز امیدواری نسبت به این که با اجرای برجام در عرصه سیاست خارجی و اقتصاد تحولی ایجاد شده و مردم از ثمرات آن بیشتر بهره‌مند شوند، گفت: ما مطابق با چارچوب‌های موجود و بویژه ملاحظات مقام معظم رهبری اجرای برجام را به پیش می‌بریم و تلاش ما برای آغاز مراحل اجرایی نیز ناشی از آن است که هزینه کمتری از جیب مردم در اثر تداوم تحریم‌ها صرف
شود.
دکتر روحانی گفت: در دنیای امروز هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی معضلات خود را حل و فصل کرده و به اهداف خود برسد و اگر درست حرکت کنیم به نقطه‌ای خواهیم رسید که دیگر انزوا و تحریم ایران امکان‌پذیر نخواهد بود، چرا که هدفگیری دولت؛ تحکیم بازدارندگی کشور در برابر انزوا و تحریم است.
رییس‌ جمهوری با بیان اینکه نتیجه مذاکرات هسته ای، رژیم صهیونیستی را به منزوی ترین رژیم جهان تبدیل کرد، ‌خاطر نشان کرد: امروز دنیا می‌داند که حل بسیاری از مشکلات منطقه منوط به حضور ایران
است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *