برخورداری تمام روستاهای اردستان از سرویس تلفن همراه و ثابت

حمید فرخی

رئیس اداره مخابرات اردستان گفت: تمام روستاهای بیش از ۲۰ خانوار شهرستان اردستان از سرویس تلفن همراه و ثابت برخوردار هستند و ۵۰ روستای این شهرستان نیز از اینترنت پرسرعت بهره‌مندند.
حمیدرضا ترکیان با بیان اینکه امکان دسترسی روستاییان دارای تلفن ثابت سیمی به اینترنت پرسرعت با اجرای طرح توسعه ای‌دی‌اس‌ال (ADSL) در منطقه فراهم شده است، اظهار داشت: سال گذشته ۱۰ طرح توسعه‌ای در این زمینه اجرا شد و در حال حاضر پوشش ۱۰۰ درصدی تلفن ثابت سیمی را داریم.
وی افزود: سرویس هوشمندسازی تلفن واحدهای مسکونی نیز در شهرستان اجرا شده است و ۳۰ هزار مشترک تلفن ثابت، امکان استفاده از اینترنت ای‌دی‌اس‌ال را دارند.
رئیس اداره مخابرات اردستان بیان کرد: سال ۱۳۹۶ در بحث تلفن همراه نیز ۷ طرح توسعه‌ای اجرا شد و درمجموع ۱۹ طرح مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی گفت: زمینه استفاده از نسل ۳، ۴ و ۴٫۵ اینترنت همراه در اردستان فراهم و با اجرای فیبر نوری مهاباد، این شهر نیز از نسل ۴ برخوردار شد.
ترکیان خاطرنشان کرد: افزون بر ۵۹ هزار مشترک تلفن همراه اول در شهرستان اردستان وجود دارد و تمام مسیر جاده ترانزیت تحت پوشش نسل ۳ پایدار است.
وی ضریب نفوذ تلفن همراه اول را ۱۰۰ درصد و تلفن ثابت را ۵۴ درصد اعلام کرد و افزود: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان از سرویس تلفن همراه و ثابت برخوردار شدند و مسئله روستای اشینه بخش مرکزی نیز برطرف شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *