برگزاری مانور بزرگ کشوری جهت آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی

پروانه شریفی

لازمه حرکت به سمت تعالی در شرکت‌های گاز استانی و شرکت ملی گاز ایران که به صورت جدی در حال انجام است، سرآمد بودن، متعالی بودن و باکیفیت بودن است. شرکت ملی گاز ایران به عنوان شرکتی که حرف نخست را در تأمین انرژی کشور در تمامی بخش‌ها می‌زند، باید سرآمد تمامی سازمان‌ها، نهادها و … باشد، این سرآمدی باید به‌گونه‌ای باشد که مردم هم آن را احساس کنند؛ چراکه شأن مردم این است که سازمانی سرآمد، خدمتگزار آنان باشد و بتواند هزینه، کیفیت و زمان را حتماً در خدمات رسانی به آنان منظور کنند.

شرکت گاز اصفهان در بین تمامی شرکت های تابعه شرکت ملی گاز ، رتبه اول را دارد

مهندس مصطفی علوی؛ مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان در این رابطه در گفتگو با خبرنگار روزنامه کیمیای وطن، گفت: شرکت گاز به عنوان یک شرکت خدمتگزار در برابر مردم مسئولیت دارد و سلیقه ای عمل نمی کند، البته ما تا رسیدن به نمره ۱۰۰۰جای کار بسیاری داریم.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: وقتی سیستم بتواند تندیس سیمین را دریافت کند، به این معناست که تمام سیستم براساس مدل تعریف شده و ایدهآل است و بهترین وضعیت را دارد، تعداد کمی از شرکت ها در سطح دنیا به این درجه خواهند رسید، شرکت گاز اصفهان درتمامی شرکت های تابع شرکت ملی گاز، رتبه اول را دارد، اما کار خوب انتها ندارد؛ این موفقیت حاصل کار جمعی است و اگر بخشی از شرکت هماهنگ نباشد طبیعتاً روی سیستم تأثیر داشته وآن را دچار مشکل می کند.

نحوه اجرا و پیاده سازی مدلها، وجه تمایز شرکت گازاستان اصفهان

وی افزود: درست است که تمامی شرکت های گاز وظایفی دارند و آن را پیگیری می کنند ولی چیزی که شرکت گاز اصفهان را متمایز کرده، نحوه اجرا و پیاده سازی مدل ها بوده، به عنوان مثال تأمین کنندگان حق دارند با سازمان در ارتباط باشند و بر همین اساس ما هرساله بهترین مجری ها و تأمین کنندگان را تشویق خواهیم کرد و با آنها نشست داریم، بهترین مصرف کنندگان را هرسال تشویق می کنیم.

علوی با تأکید بر این که هدف شرکت گاز استان اصفهان تنها فروش گاز نیست، گفت: حرف ما این نیست که هر چه گاز کمتر مصرف شود بهتر است، بلکه باید فرهنگ مصرف بهینه اجرایی شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان خاطر نشان کرد: در این شرکت منشور اخلاقی با ۱۲ سرفصل با محوریت اخلاقی تعریف شده که یکی از آنها مسئولیت اجتماعی است، شرکت خود را موظف می داند در ارتباط با مشتریان طریقه مصرف بهینه و ایمن را منتقل کند که البته جزء وظایف اجتماعی است.

وی با اشاره به این که در سالی که گذشت بیش از ۵ هزار نفر از معاونین پرورشی را آموزش دادیم، تصریح کرد: برای دانش آموزان در یک سطحی کلاس های آموزشی گذاشته شد که در آموزش مصرف بهینه و ایمن به خانواده و جامعه کمک کننده بودند، تفاهم نامه با آموزش و پرورش و همچنین تفاهم نامه با شبکه بهداری و بهداشت استان، در راستای این هدف انجام شد.

برگزاری مانور بزرگ کشوری جهت آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان اذعان داشت: شرکت گاز هر ساله به منظور توسعه توانمندی شرکت، مانورهایی برگزار می کند، می توانم بگویم تا هشتاد مانور در سطح استان برگزار می کنیم، همچنین مانور بزرگ کشوری را ما در اواخر سال ۹۵ در استان اصفهان اجرایی کردیم.

علوی با بیان اینکه حادثه به هیچ عنوان نباید در شرکت اتفاق بیافتد، افزود: ولی با این وجود نشت گاز ممکن است که بخشی روی زمینی و بخش دیگر زیرزمینی است که می تواند ناشی از عوامل مختلف باشد، به همین منظور در شرکت سیستم های نشت یابی طراحی شده است، برای توسعه فرهنگ مردم، برنامه ریزی کرده ایم، در مباحث اجرایی، واحدهای مختلف، آموزش می بینند که مثلاً چگونه با مردم برخورد داشته باشند و یا جلوی حوادث گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه پست های امدادی شرکت گاز بسیار کارآزموده هستند، خاطر نشان کرد:برای این مهم هم به بحث آموزش بسیار توجه شده است و هم در مسابقاتی که هرساله برگزار می شود، پست های امدادی تقویت می شوند. امسال مسابقات امدادی در سراسرکشور برگزار می شود و مجری آن شرکت گاز استان اصفهان است، این مسابقات با هدف قهرمان پروری نیست، بلکه افزایش توانمندی در کارکنان پستهای امدادی است که به طور جدی پیگیری می شود.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *