برگزاری مسابقات قهرمانی والیبال محلات اصفهان

سعید امامی ابرقویی

مرحله نیمه‌نهایی و نهایی مسابقات والیبال محلات شهر اصفهان در ورزشگاه شهید قاضی برگزار شد و از برگزیدگان این مسابقات تجلیل به‌عمل آمد.
والیبال از جمله ورزش‌هایی است که در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است، این ورزش معمولاً از کوچه‌ها آغاز می‌شود. بازی والیبال که از محله‌ها و کوچه‌ها آغاز می‌شود؛ قهرمانان و ورزشکاران را تا باشگاه‌ها و تیم ملی هدایت می‌کند.
استعدادیابی و کشف نوجوانان و جوانانی که در دل محلات به ورزش می‌پردازند نیاز به برنامه‌ریزی و توجه مسئولان دارد، چه بسیار جوانانی که در مثال معروف از زمین‌های خاکی به تیم‌های ملی رفته‌اند، مسابقات و رقابت‌هایی که در بین محلات طرح‌ریزی می‌شود می‌تواند زمینه ظهور و بروز این استعدادها را فراهم آورد. استعدادهای ورزشی به‌عنوان سرمایه‌های نمادین این جامعه محسوب می‌شوند و توجه به آن‌ها موج امید را در جامعه پدید می‌آورد.
معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، با توجه به اهمیت این رشته اقدام به برگزاری مسابقات والیبال محلات شهر اصفهان کرد. این مسابقات به مدت ۶ هفته در محلات مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان برگزار شد. استقبال از این مسابقات بسیار قابل توجه بود و تعداد شرکت کنندگان در این رویداد نشان از توجه مردم شهر اصفهان به این ورزش و همراهی آن‌ها با برنامه‌هایی است که توسط شهرداری برگزار می‌شود.
یک‌هزار و ۳۵۱ نفر در قالب ۶۷ تیم از محلات اصفهان در این مسابقات شرکت کرده و در این ۴ گروه بانوان، پیشکسوتان آقایان، دسته دوم بزرگ‌سالان آقایان و دسته اول بزرگ‌سالان آقایان به رقابت پرداختند. مسابقات نیمه‌نهایی و نهایی آقایان در ورزشگاه شهید قاضی به مدت ۵ ساعت برگزار شد و تیم‌های شرکت کننده در این مکان حضور پیدا کردند.
حضور مردم شهر اصفهان و به‌ویژه مردم اطراف ورزشگاه شهید قاضی برای تماشای این مسابقات؛ شور و هیجانی خاص به این برنامه داده بود. رقابت دوستانه تیم‌های حاضر از جمله نکات مثبت این دوره از مسابقات بود، اخلاق ورزشی در ایران همیشه مورد توجه بوده و حاضران در این مسابقات به نحو احسنت این مهم را به نمایش گذاشتند.
پس از پایان این مسابقات، با حضور حبیب‌اله ناظریان؛ معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از تیم‌های برتر تقدیر به‌عمل آمد و مدال و جام قهرمانی به آن‌ها اهدا شد.
در رده پیشکسوتان بخش آقایان مقام اول را تیم شهدای خواجو، مقام دوم را تیم شهدای هیئت والیبال و مقام سوم را تیم شهدای پزوه به دست آورد.
در دسته دوم بزرگ‌سالان بخش آقایان، مقام اول به تیم شهدای سیچان، مقام دوم به تیم بانک مسکن و مقام سوم به تیم شهید دردشتی رسید. در دسته اول بخش آقایان تیم علم و صنعت به مقام اول و خورشید سپاهان به مقام دوم رسید.
در بخش بانوان نیز تیم نیکبخت مقام اول را به دست آورد و تیم گل نرگس (ب) به مقام دوم رسید و تیم امین در جایگاه سوم ایستاد.
حبیب‌اله ناظریان با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: این مسابقات از ابتدای سال برنامه‌ریزی شد و با همکاری هیئت والیبال به انجام رسید، امروز شاهد فینال مسابقاتی بودیم که در دو بخش خانم‌ها و آقایان انجام شد، این مسابقات در سال ۹۷ به شکل شدیدتر و قوی‌تر و در دل محلات به‌صورت مستمر اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: محله‌های کم برخوردار در برنامه‌های خاص ما قرار دارند، برنامه‌های آموزشی و تفریحی در این مناطق پررنگ‌تر پیگیری خواهد شد. هر هفته برای همه محلات برنامه خواهیم داشت. برنامه تنها در مناسبات‌های خاص نخواهد بود، علاوه بر ایامی که شکل متمرکز و تجمیع دارند در طول سال و هر هفته برای هر محله برنامه خواهیم داشت.
رقابت‌های والیبال محلات اصفهان به پایان رسید و این امیدواری در بین حاضران پدید آمد که این برنامه‌ها در سال‌های دیگر نیز ادامه داشته باشد. حضور ورزشکارانی که پیش از این در محلات خود و گاهی به‌صورت غیرحرفه‌ای به ورزش می‌پرداختند، انگیزه‌ای برای آن‌ها به وجود آورد تا بیشتر از پیش به ورزش بپردازند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *