برگزاری کنگره ملی سرداران شهید استان اصفهان در سال ۹۷

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان مطرح کرد:

برگزاری کنگره ملی سرداران شهید استان اصفهان در سال ۹۷

زهرا نصیری

داریوش وکیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، با طرح این موضوع که جوانان می‌توانند از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی و گسترش سبک زندگی شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت به‌ویژه برای نسل‌های آینده استفاده کنند و در این زمینه گام بردارند گفت: شهدای ما قهرمانان واقعی هستند، استان اصفهان بیش از ۹۵ شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است که اگر آن‌ها نبودند امروز باید در کشورمان با داعش می‌جنگیدیم. وکیلی با بیان اینکه ۹۷۵ گلزار شهید در استان اصفهان وجود دارد افزود: بیش از هشت هزار پیکر در گلستان شهدای اصفهان مدفون هستند. ۹۵ درصد گلزارهای شهدا در استان ساماندهی شده‌اند و ۸۵ گلزار هنوز ساماندهی نشده است که نیاز به مشارکت مسئولان برای رسیدن به این مُهم دارد. وی گلستان شهدای اصفهان را یک مرکز فرهنگی بزرگ در اصفهان نام برد و ادامه داد: امیدواریم درجلسه شورای فرهنگ عمومی استان قسمتی از باغ‌موزه دفاع مقدس استان اصفهان به موزه شهدا اختصاص یابد. وی همچنین با اشاره به وجود موزه کوچک شهدا در کنار اداره کل بنیاد شهید استان اصفهان، اظهار کرد: سالیانه بیش از هشت هزار دانش‌آموز، دانشجو، شهروند و میهمانان نوروزی از این موزه دیدن می‌کنند.

وارد دسته بندی سیاسی نمی‌شویم

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید در هیچ دسته‌بندی سیاسی وارد نخواهد شد گفت: هم اکنون خانواده‌های یک هزار شهید مفقودالاثر در استان اصفهان چشم‌انتظار بازگشت شهدایشان هستند. وکیلی با اشاره به اینکه بنیاد شهید بیش از ۷۰۰ فرزند شهید، جانباز و ایثارگر را شناسایی و تحت حمایت قرار داده است افزود: درحال حاضر ۱۴ هزار وصیت‌نامه از کل شهدای اصفهان به دستمان رسیده است. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان از برگزاری مسابقه نامه‌ای به شهید به مناسبت روز شهدا خبر داد و اظهار کرد: این مسابقه در سطح دانش آموزان مدارس استان اجرا خواهد شد. وکیلی با اشاره به دائمی شدن لایحه جامع خدمات ایثارگران با تصویب نمایندگان مجلس، اظهار کرد: اگر دستگاهی به خانواده شهیدی کم‌لطفی می‌کند از بی‌توفیقی آن‌ها است، مطمئن باشند به همراه خانواده شهید، خود شهید هم حضور دارند. وی اداره کل بنیاد شهید را همراه و همدل با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان و تأکید کرد: هیچ استانی ۶۰۰ فرمانده گردان، یک هزار و ۱۸۹ جانباز ۷۰ درصد به بالا، گلزار شهدایی که یک مجموعه فرهنگی غنی در مرکز استان باشد، ندارد.

درساخت باغ موزه دفاع مقدس هم عقب هستیم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان همچنین از برگزاری کنگره سرداران و ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید استان در سال ۹۷ خبر داد و گفت: جلسات هماهنگی و پیگیری این اجلاسیه با حضور سپاه صاحب‌الزمان (عج) و اداره کل بنیاد شهید استان در حال انجام است که امیدواریم در سال ۹۷ بتوانیم این کنگره عظیم را بار دیگر برگزار کنیم. وکیلی در مورد مشارکت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای ساخت و تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس اصفهان، اظهار کرد: باغ‌موزه دفاع مقدس اصفهان از کارهایی است که با وجود پیشتازی استان اصفهان در همه عرصه‌ها به‌ویژه دفاع مقدس، از استان‌های دیگر عقب‌افتاده است که امیدواریم با وفاق به وجود آمده و حمایت‌های استاندار اعتبار لازم برای آن دیده شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *