بزرگترین وظیفه کمیته امداد ایجاد اشتغال است

حدیث بابایی

امام جمعه اصفهان گفت: ایجاد شغل برای نیازمندان و خودکفایی و توانمندسازی آن‌ها بزرگترین وظیفه‌ای است که کمیته امداد در استان اصفهان بر عهده دارد.

آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد روز گذشته در دیدار با مدیرکل و شورای مدیران کمیته امداد اصفهان با اشاره به تأسیس کمیته امداد به‌فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: پس از ۴۰ سال که از عمر نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد عملکرد کمیته امداد به نحوی بوده است که تاکنون خطایی که منجر به از بین رفتن وجهه‌اش شود از این نهاد صادر نشده است و این برای همه دوستداران انقلاب و مدیران و متصدیان این نهاد جای شکر و حمد خداوند را دارد.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ اعتبار و وجهه کمیته امداد برای تک‌تک کارکنان آن بیان کرد: باید در این نهاد، فضای انقلابی و جهادی برای خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان همواره حفظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به خدمات بسیار زیادی که کمیته امداد با بودجه کم در ۴۰ سال پس از انقلاب ارائه کرده است، گفت: اساسی‌ترین کار برای این نهاد تمرکز بر اشتغال و کارآفرینی است و باید سنجش موفقیت‌های این نهاد بر اساس موفقیت آن در خودکفایی و توانمندی نیازمندان صورت بگیرد.

طباطبایی‌نژاد به ضرورت خودکفایی و توانمندی جامعه تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت بودجه و منابع کمیته امداد، کمک و مستمری که این نهاد می‌تواند به نیازمندان پرداخت کند به‌ هر حال ناچیز است و تحت حمایت نگه‌داشتن مددجویان در اصل نگهداری آن‌ها در فقر است.

وی به بیان نقطه نظرات خود درزمینهٔ اشتغال پرداخت و خاطرنشان کرد: خیاطی و قالی‌بافی کارگاهی و دامداری، سه موضوعی است که برای گسترش اشتغال در میان جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان و خودکفایی آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان نیز در ابتدای این دیدار به تشریح عملکرد این نهاد پرداخت و گفت: با وجود اینکه همه اعتبارات دولتی ما در سال ۹۶ محقق نشد اما با تلاش جهادی خادمان محرومان در کمیته امداد شاهد رشد نزدیک به ۳۰ درصدی کلیه فعالیت‌های این نهاد هستیم.

حمیدرضا شیران با اشاره به سهم ۱۲ درصدی کمیته امداد از کل مشاغل ایجاد شده در استان طی سال ۹۶، بیان کرد: ۱۱ هزار شغل در سال گذشته به شکل مستقیم و غیرمستقیم توسط این نهاد و با پرداخت تسهیلات خودکفایی به مددجویان تحت حمایت ایجاد شد که نسبت به سال ۹۵ رشد ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی به برنامه‌ها و عملکرد این نهاد در حمایت از اشتغال و کارآفرینی مددجویان اشاره کرد و افزود: ایجاد شغل در کمیته امداد فقط پرداخت یک وام نیست و این نهاد تا ۵ سال بر طرح‌های اشتغال نظارت می‌کند و در صورت نیاز با پرداخت وام مجدد و تسهیل بازاریابی و فروش محصولات طرح‌های اشتغال به تثبیت و پایداری آن‌ها کمک می‌رساند.

مدیرکل کمیته امداد با بیان اینکه در حوزه جذب کمک‌های مردمی شاهد ۳۵ درصد رشد در سال ۹۶ بوده‌ایم، گفت: در این حوزه بر فرهنگ‌سازی کار خیر و زدودن ابهامات خیران و مردم نیکوکار استان اصفهان تمرکز کردیم و نسبت به تعامل با سایر فعالان عرصه خیر و احسان اقدامات مؤثری توسط این نهاد صورت گرفت.

وی با اشاره به خدمات فرهنگی ارائه‌شده توسط این نهاد به مددجویان اصفهانی، گفت: در سال گذشته نزدیک به ۱۵ هزار سفر زیارتی مشهد و کربلا و ۱۱ هزار اردوی فرهنگی تفریحی فرزندان توسط این نهاد و برای تعمیق باورهای دینی و افزایش شادابی و نشاط نیازمندان انجام شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *