بهره گیری از تجربیات سنگاپور در زمینه شهرسازی

حدیث بابایی

شهردار اصفهان در دیدار با سفیر ایران در سنگاپور بهره گیری از تجربیات این کشور در زمینه شهر سازی و سرمایه گذاری را خواستار شد.

 جواد انصاری در دیدار با شهردار اصفهان اظهار کرد: سنگاپوریکی از بخش‌های مالزی است اما شرایطش طوری بوده است که مالزی نمی‌توانسته این منطقه را تأمین کند و از مالزی جدا شده است.

وی افزود: اما موضوع مهم این است که سنگاپوری که حدود ۵۰ سال قدمت دارد و پاتوق دزدان دریایی بوده است امروز رقیب ژاپن و کشورهای توسعه‌یافته دنیا است، باید دید چه طور کشوری که یک قطره نفت ندارند بزرگترین پالایشگاه دنیا را دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور گفت: فرودگاه سنگاپور امسال برای سومین سال متوالی در دنیا رتبه نخست را دارد، کشاورزی در سنگاپور صفر درصد است و این در حالی است که حدود ۸۵ درصد از سرزمینشان از پوشش گیاهی تشکیل شده است اما در کشورهای نزدیک مثل تایلند و استرالیا دامداری و کشت می‌کنند.

وی عنوان کرد: سفیر سنگاپور علاقه‌مند به ارتباط و سرمایه‌گذاری در اصفهان است و اگر اصفهان طرح امکان‌سنجی کامل و جامعی داشته باشد سرمایه‌گذاران سنگاپوری با اصفهان همکاری خواهند کرد.

در ادامه قدرت ‌الله نوروزی بیان داشت: نگاه ما در مورد دیپلماسی شهری متفاوت است و در حال حاضر اصفهان با ۱۴ شهر دنیا خواهرخوانده است، از نظر ما این خواهرخواندگی‌ها می‌توانند بسیاری از گره‌ها را باز کنند و نخستین اقدام را با کمک وزارت خارجه در برگزاری هفته فرهنگی در فرانسه انجام دادیم.

وی اذعان داشت: در این سفر بین شهری در فرانسه که ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دادند با محله جلفای اصفهان خواهرخواندگی داشتیم و زمینه‌ها را فراهم می‌کنیم تا پاریس نیز هفته فرهنگی در اصفهان داشته باشد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: پس از آن به لهستان رفتیم و کاری که ممکن بود وزارت خارجه هزینه زیادی برای آن انجام دهد را ما در حاشیه اجلاس بدون هزینه انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در لهستان با شهرداران زیادی صحبت کردیم و شرایط را برای بخش خصوصی فراهم کردیم تا تعاملاتی داشته باشند اما اجلاس سنگاپور ظرفیت بزرگی برای اصفهان است و به دنبال مذاکره در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری در اصفهان از طریق فرصت‌های این نشست هستیم.

در انتهای بحث، شهردار و رئیس شورای شهر اصفهان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور در خصوص جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های اصفهان و به خصوص تکمیل سالن اجلاس اصفهان صحبت و همفکری کردند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *