بهنوش بختیاری کمپین کتابخوانی راه‌ انداخت

به گزارش کیمیای کویر، بهنوش بختیاری بازیگر سینما و تلویزیون که فعالیت زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارد این بار کمپین کتاب‌خوانی را برای علاقه‌مندان در فضای اینستاگرام راه‌اندازی کرد.
در متنی برای شروع این کمپین نوشته است:
از طریق این کمپین و پیج ما می تونیم کتابهامون رو به هم قرض بدیم و کتاب هایی که لازم نداریم رو دست به دست بچرخونیم..گاهی وقتا هم قرار ملاقات هایی با افراد فعال خواهیم داشت..حمایت از کتابخوانی حمایت از سلامت روح و فرهنگه… قطعا انرژی مثبت بیشتر میشه و حالمون ازینی که هست بهتر..
تو این پیج می تونید با هم آشنا بشید و کتاب ها رو به دست همدیگه برسونید. از خودم شروع کردم و دویست کتاب را اهدا کردم به دوستان عشق کتابم.
پیچش نوای جغجغه‌ در میان عزاداران حسینی ابیانه
به گزارش کیمیای کویر، مراسم سنتی سوگواری اباعبدالله (ع) در روز تاسوعای حسینی با عنوان «جَغجَغه زنی» در روستای تاریخی ابیانه با حضور اهالی این روستا، گردشگران، اهالی رسانه و غیره برگزار شد.
جَغجَغه به اشیای کوچک چوبی گفته می‌شود که در ابتدای مراسم در اختیار حاضران قرار می‌گیرد و سوگواران حسینی با به هم کوبیدن دو تا از آن، در رثای شهیدان کربلا عزاداری می‌کنند.
محمدرضا علیرضایی، رئیس شورای اسلامی ابیانه در این باره گفت: مراسم سنتی جغجغه‌زنی در روز تاسوعای حسینی در ابیانه به‌عنوان یک اثر فاخر در سال ۹۲ در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.
ضرورت آشنا کردن جوانان با فرهنگ شهادت در آثار مکتوب
به گزارش کیمیای کویر، در مراسمی با حضور پرشور خانواده شهدا، جمعی از مسئولان و بیش از ۳ هزار نفر از مردم استان یزد، کتاب ترنم خاطره رونمایی شد.
این کتاب با موضوع واکاوی خاطرات شهدای روستای فهرج یزد و به قلم یوسف حسینی فهرجی نگاشته شده است.
ویراستاری این اثر که توسط انتشارات خط شکنان وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد منتشر شده، توسط رضا کریمی و طراحی و صفحه‌آرایی آن توسط محمدمهدی میرزابابایی انجام شده است.
حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در مراسم رونمایی از این اثر، با اشاره به اهمیت بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: تهیه و تدوین چنین کتابی دارای ارزش‌های بسیار زیادی است که یکی از این ارزش‌ها، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
قائم مقام مجمع بسیج استان یزد تصریح کرد: به وسیله چنین کتاب‌هایی، می‌توان نسل جدید را با ارزش‌های عاشورایی و انقلابی و فرهنگ شهادت آشنا کرد.
وی با تاکید بر اینکه خانواده شهدا از جایگاه ارزشمندی در جامعه برخوردار هستند، گفت: یکی از مهمترین مواردی که باید در ارتباط با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا به آن توجه داشت، تکریم و بزرگداشت خانواده شهدا به ویژه پدران و مادران شهداست.
تربیت ۷۰۰ حافظ قرآن در موسسه «حافظان وحی» کاشان
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان از تربیت ۷۰۰ حافظ قرآن در موسه فرهنگی قرآن و عترت حافظان وحی این شهرستان خبر داد.به گزارش کیمیای کویر، مصطفی جوادی مقدم در حاشیه بازدید از دفتر مرکزی این موسسه و مدیر عامل آن در گفتگو با خبرنگاران گفت: بیشترین تعداد این حافظان از بین خواهران هستند.
وی ضمن تقدیر از فعالیت های ۱۶ ساله این نهاد قرآنی و تلاش های آنها در خصوص مدرسه قرآنی و ۳ شعبه دیگر این موسسه گفت: این موسسه از شاخصه های ارزشمند قرآنی شهر دارالمومنین کاشان است.به گفته وی استقبال گسترده شهروندان کاشانی و ثبت نام ۱۲۶۶ نفر در چهاردهمین دوره آزمون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن نیز نشان دهنده علاقه و انس اقشار مختلف شهرستان به برنامه ها و فعالیت های قرآنی است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان در ادامه پیشنهاد تشکیل جلسات منسجم با حضور خیرین قرآنی در موسسه موسه فرهنگی قرآن و عترت حافظان وحی در این شهرستان به مسوولان این موسسه را تاکید کرد و گفت: تشکیل این جلسات به منظور رفع مشکلات مادی حافظان وحی و نهادهای قرآنی شهرستان به همت خیرین برگزار شود.
جوادی مقدم در پایان اظهارداشت: موسسات فرهنگی قرآنی ضمن ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی بنیه اعتقادی و اخلاقی شهروندان را نیز تقویت و مستحکم می کند.
تهیه شناسنامه فرهنگی روستاهای استان اصفهان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: شناسنامه فرهنگی روستاهای استان اصفهان با همکاری مبلغان دینی تهیه و در اختیار مسئولان استان قرار می گیرد.حجت الاسلام و المسلمین سید محمود فقیهی افزود: از این شناسنامه ها برای تدوین برنامه های فرهنگی در روستاهای استان اصفهان استفاده می شود.
وی با اشاره به اعزام ۹۰۰ مبلغ به روستاهای استان اصفهان در ایام محرم اظهارکرد: این مبلغان علاوه بر فعالیت های فرهنگی، مسئولیت تهیه شناسنامه فرهنگی روستاها را نیز بر عهده داشتند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: با همکاری مبلغان اعزامی، اطلاعات فرهنگی هر روستا شامل اطلاعات مساجد، هیئت های مذهبی، آمار جمعیت، شغل، آسیب های فرهنگی، نقش زنان و مردان هر روستا در فعالیت های فرهنگی، آثار تاریخی، شاخص های فرهنگی و اجتماعی، زیر ساخت های فرهنگی جمع آوری می شود.
وی ادامه داد: پس از جمع آوری این اطلاعات و بررسی آن، شناسنامه فرهنگی هر روستا توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان تهیه و برای برنامه ریزی جهت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در روستاها در اختیار سازمان ها و نهاد های استان قرار می گیرد.
حجت الاسلام فقیهی افزود: این شناسنامه و سند راهبردی بزودی تهیه و در اختیار نهاد ها و سازمان ها قرار می گیرد.
وی در خصوص فعالیت های مبلغان دینی در ایام محرم گفت: مبلغان اعزامی علاوه بر انجام فعالیت های فرهنگی و دینی در هر روستا در جلسات گفتمان های دینی مدارس حضور داشتند و فعالیت های دینی و فرهنگی در مدارس انجام می دادند.منبع:ایرنا

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *