بی ثباتی قیمت صنایع دستی متاثر از نرخ ارز نگران کننده است

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان در گفتگو با کیمیای وطن:

بی ثباتی قیمت صنایع دستی متاثر از نرخ ارز نگران کننده است

فرزانه افضل

اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی خود با خبرنگار کیمیای وطن به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، عدم تثبیت قیمت صنایع دستی را بدلیل نوسانات نرخ ارز نگران کننده اعلام کرد.

عباس شیردل، رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی، از برگزاری آیین تجلیل از هنرمندان در حوزه صنایع دستی خبر داد که از ۳۶ هنرمند برگزیده در زمینه صنایع دستی تجلیل بعمل آمد.

وی نیز از برگزاری مسابقه ای با عنوان ” صنایع دستی از منظر عکاسی” خبر داد که از ۳۰۰ اثر ارسالی توسط ۳۰ عکاس، به رتبه های برتز جوایزی اهدا شد.

وی گفت: بزودی فراخوانی برای برگزاری جشنواره ای در زمینه طراحی، ساخت فیلم های کوتاه و گزارش نویسی در زمینه صنایع دستی یا درباره هنرمندان و فعالیت های هنری آنها در شهریور اعلام خواهیم کرد.

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان با اشاره به ناپایداری قیمت صنایع دستی ناشی از متغیر بودن نرخ ارز، افزود: چون مواد اولیه مورد نیاز صنایع دستی در داخل تهیه میشود، از دولت و مسوولان می خواهیم تا این مواد مستقیما در اختیار صاحبان صنایع دستی و هنرمندان قرار گیرد تا تولید به بدلیل بی ثباتی قیمت، متوقف نشود.

شیردل، وضعیت فروش را نسبتا خوب اعلام کرد و اظهار نمود: امیدواریم با برون رفت از بحران های بین المللی و رفع محدودیت های بانکی بتوانیم بازار صادرات صنایع دستی ایران و بویژه اصفهان را تقویت نماییم.

وی در مورد حضور توریست ها و گردشگران خارجی در این ایام بیان داشت: بخاطر ماه مبارک رمضان، محدودیت هایی برای پذیرش آنها وجود دارد که باعث کاهش شدید حضور توریست ها هستیم و اگر مکان هایی برای پذیرایی از آنها، پیش بینی شود، قدر مسلم تورهای خود را کنسل نمی کنند.

شیردل به هنرمندان توصیه کرد: برای تداوم هنر خود، آن را بصورت استاد-شاگردی آموزش دهند تا این هنرها ماندگار شوند، ضمن آنکه بلحاظ ارزش آفرینی و اشتغالزایی موثر هستند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *