تأسیسات هسته‌ای شرق اصفهان خطری برای شهروندان ندارد

پریسا خاکبازان

شهردار اصفهان با اشاره به وجود تأسیسات هسته‌ای در شرق اصفهان گفت: براساس صحبت‌های رئیس سازمان انرژی اتمی، تأسیسات هسته‌ای شرق اصفهان به دلیل پایش مستمر، خطری برای شهروندان ندارد. برای اطلاع‌رسانی به شهروندان که تصور نکنند آلودگی هوای شهر به دلیل تأسیسات هسته‌ای است، صحبت‌هایی با رئیس سازمان انرژی اتمی صورت گرفت و وی این اعتماد را داد که انرژی هسته‌ای اصفهان به دلیل پایش مستمر خطری برای شهروندان ندارد. همچنین توافقاتی برای توسعه میدان شهدای هسته‌ای و ساماندهی خیابان روشن‌دشت انجام شد.
قدرت‌الله نوروزی در جلسه شورای شهر این هفته اصفهان با اشاره به اینکه پیگیر مطالبات شهرداری از دولت در پروژه‌هایی مثل مترو و مرکز همایش‌ها هستیم، افزود: البته دولت می‌تواند با انتشار اوراق مشارکت به تسریع روند احداث مترو کمک کند و برای مرکز همایش‌ها نیز قرار است ۸۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کند.
وی با بیان اینکه بدهی ۳۲ میلیارد تومانی دانشگاه اصفهان به شهرداری اصفهان وصول شد، گفت: ۲۰ میلیارد تومان نیز سازمان پسماند از دولت طلب دارد که تاکنون یک میلیارد تومان آن پرداخت شده است؛ همچنین ۶ میلیارد تومان از سازمان‌های خدماتی مثل آب و برق و ۵۳ میلیارد تومان از کمیسیون ماده صد و کمیسیون ماده ۷۷ طلب داریم که وصول آن در حال پیگیری است.
نوروزی گفت: ۱۹۰ میلیارد تومان از ردیف مالیات بر ارزش افزوده از سازمان امور مالیاتی طلب داریم که هنوز وصول نشده است. معتقدیم که عوارض آلایندگی پالایشگاه باید از سال ۹۰ به شهرداری پرداخت می‌شد؛ این در حالی است که سازمان محیط زیست اعتقاد دارد این عوارض باید از سال ۹۴ پرداخت شود.
شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری سه جلسه با وزیر راه و شهرداری و بیان ۱۰ درخواست گفت: تاکنون ۵۰ درصد از مطالبات شهرداری از وزیر راه و شهرسازی محقق شده است. منطقه‌بندی شهر اصفهان با وجود اینکه ریاست سازمان محیط زیست آن را تصویب شده تلقی کرده، به کمیسیون فنی ارجاع داده شده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *