تأمین آب شرب ۹۰ روستا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان خبر داد:

تأمین آب شرب ۹۰ روستا

حامد شریعتی اصفهان

استاندار اصفهان، در آیین بهره برداری از پروژه آبرسانی به هشت روستای شهرستان لنجان گفت: ۳۸ سال از پیروزی انقلاب گذشته و به برکت رهنمودهای امام و استقامت مردم، دستاوردهای بزرگی بدست آمده است و البته مشکلات زیادی هم وجود دارد که نباید این مشکلات قابل رفع، دستاوردهای انقلاب را تحت الشعاع قرار دهد.  رسول زرگرپور، بیان داشت: اصلی‌ترین و بزرگترین دستاورد انقلاب شعاری است که مردم از قبل از انقلاب سر می‌دادند که همانا استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است. زرگرپور افزود: امروز بعد از ۳۸ سال، این شعار بطور کامل محقق شده است. وی در باره پروژهای دهه فجر امسال نیز گفت: علیرغم محدودیت‌های مالی، دولت امسال سه هزار و ۷۳۰ پروژه با اعتبار بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد به بهره برداری رساند که فقط با حضور دکتر نوبخت معاون رییس جمهور، معادل ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه در یک روز افتتاح شد.

تأمین آب شرب ۹۰ روستا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان در آیین افتتاح این پروژه گفت: در دهه فجر امسال ۲۸ طرح آبرسانی بزرگ با هدف تأمین آب آشامیدنی سالم و پایدار در ۹۰ روستای اصفهان اجرا شدکه ۶۵ هزار نفر از آن برخوردار می‌شوند. محمدحسین قرائتی افزود: پروژه آبرسانی افتتاح شده از خط انتقال به باغ بهاداران از تصفیه خانه باباشیخ علی در مدار قرار می‌گیرد ولی فعلاً از چاه شبه فلمن اجرا می‌شود. مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان لنجان اظهار داشت: در سال‌های اخیر روستاهای هاردنگ، کچویی، زمان آباد با توجه به فرسودگی خطوط انتقال و خشک شدن آب روستاها دچار کمبود شدید آب شدند بگونه ای که در تابستان سال ۹۵ در روستاهای مذکور جیره بندی آب صورت گرفت. مصطفی زمانی افزود: پروژه مجتمع آبرسانی هشت روستا با هدف تأمین آب روستاهای مذکور مورد مطالعه قرار گرفت و بر اساس مطالعات انجام شده ۱۵ کیلومتر خط انتقال اجرا شد.

آبرسانی به هزار نفر از روستائیان شهرستان شاهین شهر

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان شاهین شهر، میمه و برخوار هم در مراسم پروژه آبرسانی به روستای “سُه” شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: منبع تأمین آب شرب روستای “سُه” واقع در شمال این شهرستان با حدود هزار نفر جمعیت، به دلیل خشکسالی دچار کمبود آب شده و آبرسانی به اهالی این روستا را با مشکل مواجه نموده بود.

وی افزود: برای برطرف نمودن این مشکل، پس از انجام مطالعات فنی، طرح جایگزین نمودن منبع تأمین آب جدید در دستور کار قرار گرفت و در دهه فجر بهره برداری از آن آغاز شد. محمد اونیک آزه اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را ۲۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: این اعتبارات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تخصیص داده شده بود. اونیک آزه ادامه داد: حفر و تجهیز یک حلقه چاه، اجرای ۱۲۰۰ متر خط انتقال، احداث ساختمان چاه و کلرزن و اجرای ۱۲۸۰ متر شبکه برق از اقدامات انجام شده برای این پروژه بوده است. مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان شاهین شهر، میمه و برخوار همچنین با اشاره به اهمیت کنترل کیفیت و سلامت آب شرب مصرفی روستائیان گفت: برای این پروژه، از دستکاه الکترولیز نمک طعام برای گندزدایی آب آشامیدنی استفاده شده است

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *