تابستانه با کتاب

دامون رشیدزاده

طرح «تابستانه کتاب» تا چندی دیگر اجرا می‌شود و علاقمندان به کتاب می‌توانند تا سقف صد هزار تومان از تخفیف خرید کتاب بهره مند شوند. این طرح فرصت خوبی برای خرید کتاب است به همین بهانه نیز ما در این گزارش پرفروش ‌ترین کتاب‌های حال حاضر کشور را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشد.

۱- ریگ روان

در صدر فهرست پرفروش‌ها کتاب «ریگ روان» اثر استیو تولتز قرار دارد. این کتاب با ترجمه پیمان خاکسار از سوی نشر چشمه با قیمت ۳۵۰۰۰ تومان عرضه شده است. این کتاب در مورد ترس از زندگی است. روایتی است از لئام و آلدو، دو دوست که از دوره دبیرستان با هم و شکست خورده در زندگی هستند. داستان رمان با روایت لئام شروع می‌شود. آن‌ها؛ دست‌به‌هرکاری می‌زنند، شکست می‌خورند و از دیدگاه خودشان از بدشانس‌ترین افراد روی زمین هستند اما…

۲- درک یک پایان

در رده دوم پرفروش‌ها کتاب «درک یک پایان» نوشته جولین بارنز قرار دارد. این کتاب با ترجمه حسن کامشاد از سوی انتشارات فرهنگ نشر نو با قیمت ۱۶۰۰۰ تومان عرضه شده است. رمان در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و جایزه «من بوکر» را نصیب خود کرد. تونی وبستر عادی بودن زندگی‌اش را پذیرفته: کار و بازنشستگی، ازدواج و طلاقی دوستانه. مهم‌ترین واقعه عمرش دوستی با ایدریئن تیزهوش و مستعد فاجعه است. چهل سال بعد دفتر خاطرات همین دوست که طبق وصیتنامه به او واگذار شده، او را برمی‌انگیزد تا زندگی خود را بازخوانی کند…

۳- دختری که رهایش کردی

جایگاه سوم پرفروش‌ها به رمانی از جوجو مویز نویسنده سرشناس و پرطرفدار این روزها اختصاص یافته است. «دختری که رهایش کردی» با ترجمه کتایون اسماعیلی از سوی انتشارات میلکان با قیمت ۲۹۰۰۰ تومان عرضه شده است. داستان این کتاب در زمان اشغال فرانسه توسط نازی‌ها روایت می‌شود. سوفی در نبود شوهرش مجبور است از خانواده خود محافظت کند و…

۴- مردی به نام اوه

در رده چهارم پرفروش‌ترین کتاب‌های کشور رمان سرشناس مردی به نام اوه قرار دارد. این رمان مدت‌ها در صدر پر فروش‌ها قرار داشت. این کتاب فردریک بکمن که تا کنون جوایز زیادی کسب کرده و فیلم آن هم ساخته شده است توسط فرناز تیمورازف ترجمه و از سوی نشر نون با قیمت ۲۳۰۰۰ تومان منتشر شده است. داستان این کتاب درباره اوه پیرمرد بداخلاق سسوئدی است که قصد خودکشی دارد اما با حضور یک همسایه ایرانی زندگی او دگرگون می‌شود.

۵- من پیش از تو

رده پنجم پرفروش ‌ها نیز به رمان عاشقانه دیگری از جوجو مویز اختصاص دارد. این کتاب با ترجمه مریم مفتاحی از سوی نشر آموت و با قیمت ۳۶۰۰۰ تومان عرضه شده است. من پیش از تو یک داستان واقع گرایانه و عاشقانه انگلیسی است که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده است. روزنامه‌های یو اس ای تودی و نیویورک تایمز هردو این کار را ستوده‌اند.

۶- ملت عشق

رده ششم پرفروش‌ها در اختیار کتاب «ملت عشق» الیف شافاک نویسنده ترک قرار دارد. این کتاب با ترجمه روان ارسلان فصیحی از سوی نشر ققنوس با قیمت ۳۳۰۰۰ تومان منتشر شده است. پرفروش‌ترین رمان ترکیه که به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است روایت زندگی یکنواخت زنی است در غرب که درگیر اندیشه‌های عرفانی شرق می‌شود.

۷- ترلان

رده هفتم پرفروش‌ها در اختیار یک رمان ایرانی قرار دارد. «ترلان» نوشته فریبا وفی از سوی نشر مرکز با قیمت ۱۳۹۰۰ منتشر شده است. ترلان ماجرای دو دختر جوان است که به دنبال یافتن شغل سر از آموزشگاه پاسبانی درمی‌آورند. محیط آموزشگاه با دخترانی که هر کدام از شهری آمده‌اند سطر به سطر نشان داده می‌شود. ترلان در پی حل این تعارض است و در کش و قوس ماجراهای داستان به خواست درونی خود نزدیک می‌شود.

۸- شازده کوچولو

رده هشتم پرفروش‌ها در اختیار یکی از از معروف‌ترین رمان‌های جهان قرار دارد. رمان سرشناس «شازده کوچولو» نوشته آنتوان دوسنت اگزوپری با ترجمه بی نظیر احمد شاملو از سوی نشر نگاه با قیمت ۱۵۰۰۰ تومان برای چندمین بار منتشر شده است. این کتاب نخستین بار در سال ۱۹۴۳ منتشر شد. این کتاب با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ محسوب می‌شود. کتاب شازده کوچولو «خوانده شده‌ترین» و «ترجمه شده‌ترین» کتاب فرانسوی‌زبان جهان است و به عنوان بهترین کتاب قرن ۲۰ در فرانسه انتخاب شده است. از این کتاب به‌طور متوسط سالی یک‌میلیون نسخه در جهان به فروش می‌رسد. این کتاب در سال ۲۰۰۷ نیز به عنوان کتاب سال فرانسه برگزیده شد.

۹- رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید

رده نهم پر فروش‌ها به کتابی با یک نام عجیب اختصاص دارد. کتاب «رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید» برگزیده‌ای است از داستان نویسان معاصر روس که توسط آبتین گلکار از سوی نشر چشمه با قیمت ۱۵۰۰۰ منتشر شده است. این کتاب شامل ۹ داستان از هفت نویسنده معاصر روس به نام‌های دینا روبینا، لودمیلا اولیتسکایا، لودمیلا پتروشفسکایا، آندری گلاسیموف، ویکتور پِلِوین، میخاییل یلیزاروف و زاخار پریلِپین است.

۱۰ – بیست زخم کاری

آخرین کتاب جدول پرفروش‌ها به یک کتاب ایرانی دیگر تعلق دارد. «بیست زخم کاری» نوشته محمود حسینی زاد از سوی نشر چشمه با قیمت ۱۱۰۰۰ تومان عرضه شده است. رمانی درباره‌ی کُشتن و هراس. گناهانِ کبیره‌ای که ذهنِ شکسپیردوستِ حسینی‌زاد بازخوانی‌شان می‌کند و به هم پیوند می‌زندشان. این رمان، داستان مردی است که می‌خواهد سلطه‌گر باشد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *