تحقق اقتصاد مقاومتی درشهرک فجرلردگان در چهارمحال و بختیاری

ساکنان شهرک مسکونی فجر شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری سالیانه با تولید انواع صنایع دستی، بیش از ۲۰ میلیارد ریال درآمد کسب می کنند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لردگان گفت: این شهرک با پنج هزار سکنه، بیش از ۵۰۰ بافنده قالی و گبه دارد که تولیداتشان موجب رونق فعالیت های اقتصادی در این منطقه شده است.همایون شجاعی افزود: هنرمندان صنایع دستی این شهرک زیر نظر استاد کارانی از شهرستان نائین از استان اصفهان انواع فرش های طرح نائین وگبه با طرح های بختیاری تولید می کنند.وی گفت: این استادکاران علاوه بر آموزش بافندگان، مواد اولیه تولید فرش و گبه را در اختیار آنان قرار می دهند.
شجاعی افزود: زنان هنرمند این شهرک در کنار مردانشان که به حرفه های کشاورزی و دامداری اشتغال دارند؛ در تولید صنایع دستی و محصولات کشاورزی و دامداری نقش موثری ایفا می کنند.
انتخاب رئیس شورای شهرستان اصفهان
در جلسه انتخاب هیئت رئیسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهرستان اصفهان علی بهرامی نماینده شورای اسلامی شهر بهارستان ریاست شورای شهرستان را از صفرعلی عرب زاده نماینده شورای اسلامی شهر زیار تحویل گرفت.
درجلسه ای که در فرمانداری اصفهان به منظورانتخابات تعیین هیات رئیسه این شورا برگزارگردید علی بهرامی از بهارستان با ۱۶ رای بر کرسی ریاست این شورا تکیه زد و عباس جلالی از تودشک با ۱۶ رای نایب رئیس شد. در ضمن، آقایان مجتبی جابر و مجید عسکری نمایندگان شهر ورزنه و بخش مرکزی به ترتیب با ۱۷ و ۱۶ رای به عنوان منشی انتخاب شدند. حاج رسولی ها یکی از دو نماینده شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن بزرگداشت ۲۵ آبان روز ایثار اصفهان، با ارائه گزارشی از اقدامات و پیگیری های خود در دور های گذشته و تاکید بر ضرورت سپردن اختیارات بیشتر به شوراهای اسلامی گفت: ساختار شورای اسلامی قابل مقایسه با دولت و مجلس نیست و کارهایی که برنامه ریزی، تصمیم گیری و نظارت آن به شورا های اسلامی واگذار شود با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام می شود. وی با اشاره به مشکلات حمل و نقل در شهر و شهرستان اصفهان پیشنهاد داد: با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس ۱۰ درصد قیمت سوخت برای ساماندهی حمل و نقل عمومی شهرها و روستا ها اختصاص داده شود و این موضوع در بودجه سال ۱۳۹۵ و برنامه ششم توسعه دیده شود.علی بهرامی که توانسته بود با رای اعضا ریاست شورا را بر عهده بگیرد، ضمن تشکر از حسن اعتماد دوستان و زحمات آقای عرب زاده رئیس سابق این شورا، افزود: هدف همه اعضا خدمت دهی در راستای بررسی مشکلات منطقه است و امیدواریم با همکاری صمیمانه همه اعضا بتوانیم به مردم شهر و شرق اصفهان خدمات ارزنده ای ارائه دهیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *