تخصص و یا پول بدون تعامل جواب نمی دهد!

یکی از بخش هایی که بیانگر همگانی شدن ورزش در سطح استان است، موضوع فعال بودن هیئت های ورزشی در سطح استان در بخش های مختلف آموزشی، اجرایی و مسابقاتی است.

به گزارش کیمیای کویر، یکی از بخش هایی که بیانگر همگانی شدن ورزش در سطح استان است، موضوع فعال بودن هیئت های ورزشی در سطح استان در بخش های مختلف آموزشی، اجرایی و مسابقاتی است.موضوعی که این روز ها از آن می توان به یکی از مشکلات اساسی ورزش اصفهان تعبیر کرد، مسئله که شاید توانسته به بدنه ورزشی شهر نیز ضربه بزند.

مشکلات مالی و عدم وجود منابع مالی مناسب برای هیئت ها اصلی ترین دلیل زوال خیلی از هیئت ها است، موضوعی که مدیرکل سعی دارد با ورود افراد دولتی، مدیران سایر ارگان ها و افرادی که می توانند با آوردن اسپانسر هیئت را فعال و پویا کنند، این مسئله را حل کند.

البته تعدادی از هیئت ها این روند فعالیت اداره کل و عدم حمایت مستقیم اداره کل از هیئت را نشانه عدم حمایت اداره کل از ورزش می دانند و از همین رو به آن اعتراض می کنند.

دامنه این اعتراضات هم متفاوت است، عده ای از روسا هیئت ها اعتراضشان فقط در حد چند مصاحبه و اطلاعیه و صحبت در چند جمع خصوصی یا غیر خصوصی خلاصه می شود، عده دیگر اما اعتراضشان محکم تر است و تا حد استعفا نیز بر آن استوار هستند.

در چند ماه اخیر هیئت هایی مثل اسکی، بولینگ و بیلیارد و بدمینتون به دلیل این عدم حمایت ها با استعفا رئیس هیئت مواجه شده اند و از همین رو این مسئله را به عنوان یک مشکل اساسی مطرح کرده اند.

سروش اسماعیلی، رئیس سابق هیئت بدمینتون استان اصفهان که پیش از این به همبن دلایل( البته به گفته خودش) از ریاست هیئت بدمینتون استعفا داده بود، در گفت و گو با میدان نیوز گفت: متأسفانه اداره کل حمایت مالی لازم را از هیئت های ورزشی صورت نمی دهد و از همین رو من تصمیم گرفتم دیگر در هیئت حضور نداشته باشم.

وی تأکید کرد: البته رفتن امثال من برای اداره کل بد نبود و آن ها از آن استقبال هم می کردند، یعنی مایل بودند که هر چه زودتر من بروم، و همانطور که دیدید بلافاصله بعد از رفتن من آقای زیبایی را جایگزین من کردند.

البته اعتقاد رئیس اداره کل ورزش و جوانان نیز بر این موضوع بوده که مدیران هیئت ها باید توانایی اداره هیئت را داشته و بتوانند آن را توسعه دهند.

وی در این باره به خبرنگار میدان نیوز گفت: مدیران هیئت ها مسئول توسعه ورزش در سطح شهر و استان هستند، اگر یک مدیر نتواند مدیریت حوزه خود را در اختیار بگیرد، حتی اگر ورزشی باشد و تخصص داشته باشد نمی تواند مدیر خوبی باشد و ورزش را خوب مدیریت کند.

اعتقاد سلطان حسینی بر این است که فردی که بتواند فاکتورهای مدیریتی را در هیئت داشته باشد و به خصوص توانایی تزریق منابع مالی را هم داشته باشد، باید پا به عرصه گذاشته و مدیریت هیئت را به دست بگیرد البته در کنار آن باید بتواند در راستای همین مسئله مدیریتی افراد متخصص را هم در بخش های مورد نیاز جایگزین کند و متخصین را در مسند های مختلف هیئت جایگزین کند.

البته مخالفان آن نیز تأکید دارند که این مدیران( البته به زعم و نظر سلطان حسینی) باید بتوانند فاکتورهای لازم برای اداره هیئت را داشته باشند که در صدر این فاکتورها، به میدان کشیدن اسپانسر ها و حامیان ورزشی است، البته این مسئله به معنای این نیست که هر کسی که بتواند پول بیاورد باید رئیس هیئت شود.

با توجه به حساسیت این مسئله و اهمیت عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در این زمینه، در روزهای آینده به سراغ مخالفان و موافقین عملکرد اداره کل و نقش و تأثیر آن در انفعال هیئت ها می رویم.

منبع:میدان نیوز

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *