تدارک برنامه های متنوع در نوروز ۹۷ برای اصفهانی ها

زهرا نصیری

معاون خبر صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: پس از حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج بیش از ۲۰۰ دقیقه ارسال تصویر به شبکه‌های سراسری داشتیم.

  سید محسن طباطبایی با اشاره به اینکه  در سال ۹۶ خبر اصفهان با ۴۵ دقیقه پخش تلویزیونی و ۳۰ دقیقه پخش رادیویی انجام می‌شد؛ به لحاظ تعداد گزارش‌های پخش شده در سال ۹۶ مقام اول را کسب کردیم و از لحاظ گزارش‌های فاخر مرکز اصفهان رتبه اول را داشته‌ایم؛ همچنین ۷۰۰ گزارش رادیویی و تلویزیونی در سال ۹۶ پخش کردیم.

وی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۱۰ هزار خبر در سایت خبرگزاری صدا و سیما بارگذاری شده است و در کانال‌های تلگرام و سروش خبرگزاری صدا و سیما جزو ۵ مرکز برتر کشور بوده‌ایم، در سال ۹۷ نیز تمرکز خود را بر روی پیام رسان‌های داخلی می‌گذاریم؛ در پوشش خبری رویدادهای خبری مثل راه‌پیمایی‌ها، تشییع پیکر شهید حججی و… جزو ۵ مرکز برتر کشور شناخته شدیم و تنها پس از حادثه سقوط هواپیما بیش از ۲۰۰ دقیقه ارسال تصویر به شبکه‌های سراسری داشتیم.

کنفرانس فضای مجازی  در اصفهان

در ادامه این نشست مجید زنجانی معاون فضای مجازی صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: صدا و سیمای مرکز اصفهان در سال گذشته جزو سه مرکز برتر کشور در حوزه فضای مجازی بوده است، همچنین جزو برگزیدگان سایت و رسانه مجازی «نگاه» در کشور بودیم.

وی افزود: در فضای مجازی ۳۸ کانال سروش و تلگرام داشتیم که در موضوعات خبری، کودک، طنز و… فعالیت کرده‌اند؛  قرار است روی نقشه‌های شهر اصفهان، بروشورهای اطلاع‌رسانی و بنرها، در رابطه با کانال تلگرامی با نشانی @isf97  اطلاع‌رسانی با محوریت میراث فرهنگی و صدا و سیما انجام شود تا اصفهانی‌ها و میهمانان نوروزی بتوانند از طریق این کانال از اخبار و اطلاعیه‌ها آگاهی پیدا کنند.

زنجانی بیان داشت: در حوزه فضای مجازی با کمک دانشگاه اصفهان کنفرانسی برگزار خواهیم کرد که پیشنهاد دانشگاه برای زمان برگزاری آن خردادماه بوده است اما ممکن است این کنفرانس در تابستان ۹۷ برگزار شود؛ این کنفرانس با سبک جدیدی به عنوان «ای-کنفرانس» برگزار می‌شود تا نیاز به حضور همه افراد نداشته باشد.

برنامه زنده‌رود جزو برنامه‌های خوب است

در پایان نیز سید علی معصو‌می‌زاده معاون سیمای مرکز اصفهان با بیان این‌که یکی از افتخارات مرکز اصفهان پوشش تشییع شهدا و نقطه عطف آن پوشش تشییع شهید حججی بود، تصریح کرد: مرکز اصفهان در جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی توانست جایزه دریافت کند، اصفهان اولین مرکزی بود که در سیمای استان‌ها برنامه «یک شهر ضیافت» را برای آزادی زندانیان پایه گذاری کرد.

وی تأکید کرد: برنامه زنده‌رود نیز جزو برنامه‌های خوبی است که در سطح ملی شناخته شده است و موجب شده است تا خیلی از مراکز استان‌ها از این برنامه الگو بگیرند؛ البته در سال آینده این برنامه با ترکیب جدیدی آغاز به کار خواهد کرد.

 وی تشریح کرد: یک سریال ۱۴ قسمتی که ۲۶ قسمت پیش‌بینی شده است و هزینه زیادی می‌برد در ژانر تاریخی و با موضوع بیان اقتصاد مقاومتی و اولین پایه‌های اقتصاد مقاومتی که در اصفهان انجام شده است در رابطه با آقا نوراله نجفی در سال ۹۷ تولید می‌شود و در انتهای سال ۹۷ یا بهار ۹۸ پخش خواهد شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *