ترویج دینداری در فیلمسازی برایم بسیار با اهمیت است

اصغر صادقی فیلمساز جوان اصفهانی در گفت و گو با کیمیای وطن:

ترویج دینداری در فیلمسازی برایم بسیار با اهمیت است

زهرا نصیری

اصغر صادقی از جمله جوان‌های عرصه کارگردانی، تهیه گننده گی و نویسندگی است که به گفته خودش راغب است در زادگاهش بماند و حتی ان زمان هم که به یک فیلمساز ملی و بین المللی شهرت یافت باز هم بتواند درشهری که دران به دنیا آمده بماند و برای اهالیش فیلم بسازد. البته محتوای فیلم‌هایش همان جنبه دینی و مذهبی را داشته باشد و جایگاه و بازیگرانش را از اصفهان، شهری که به پایتخت فرهنگ و تمدن دنیا شهرت دارد انتخاب کند. او که بیش از ۱۰ سال است به صورت حرفه‌ای وارد عرصه فیلمسازی شده است تاکنون در نقش کارگردان، نویسنده و تهیه کننده فیلم‌های داستانی، تله فیلم مستند وسینمایی بسیاری را در قالب‌ها و مضامین دینی و مذهبی ساخته که از شبکه‌های مختلف تلویزیونی نیز پخش شده است.

به عنوان اولین سؤال از سابقه و فعالیت خودتان برایمان بگوید و بفرماید تاکنون چه آثار و با چه مضامینی تولید کرده‌اید؟

اصغر صادقی متولد سال ۱۳۶۱ در اصفهان هستم. فارغ التحصیل کارشناسی ارشد برنامه ریزی فرهنگی هستم و از سال ۱۳۸۵ به علت علاقه‌ای که در زمینه فیلمسازی داشتم وارد این عرصه شدم. البته بنده در سال ۱۳۸۰ اولین فیلم خود را با عنوان “غنچه” تهیه و کارکردانی کردم.

از اساتید و پیشکسوتانی که برای انجام امور فیلمسازی از آن‌ها بهره گرفته‌اید بگوید؟

اساتید من در زمینه نویسندگی و خلاقیت‌های نمایشی “دکتر جهانگیران” بودند همچنین “دکتردادمهر، و دکترعلی ژکام”نیز ازاساتید بنده درزمینه نویسندگی، کارگردانی و بازیگری به شمار می‌روند. ضمن اینکه من درطول ۲ سال در مؤسسات خصوصی و کلاس‌های فیلمسازی از اساتید بنامی بهره گرفته‌ام.

به نظرشما ساخت یک برنامه مذهبی و دینی چه تاثیراتی برای مخاطب خواهد داشت؟

به نظرمن با توجه به اینکه شاخصه‌های برنامه ریزی فرهنگی به صورت غیرمستقیم تاثیرگذاری بسیار زیادی دارد ورویکرد به این برنامه‌ها برای مردم پیام‌های بیشتری را القاء می‌کند. من همیشه دغدغه‌ام این بوده است با ساخت فیلم بتوانم کمبودها و مشکلاتی که در حوزه فرهنگ وجود دارد را به مخاطبانم اطلاع رسانی کنم و از همین دریچه بتوان بر روی آن‌ها تأثیر گذاشته و آنان را به سمت برنامه‌های مذهبی جلب کنم.

به نظرمن اصفهان دارای جایگاه وسیعی در عرصه‌های مذهبی و دینی است و من به شخصه علاقه خاصی به پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی دارم که دران فیلم بسازم. حالا در زمینه اجتماعی باشد یا فرهنگی. من به عنوان یک هنرمند می گویم آنقدر به اصفهان و فضای معنویان پایبند هستم که حتی اگر یک فیلمساز ملی و بین المللی هم شوم باز هم کارهایم را با حضور هنرمندان اصفهانی و در این شهر خواهم ساخت.

جدیدترین برنامه‌ای که در حال ساختان هستیدید چیست؟

کارجدید من با عنوان”مشترک مورد نظر”درقالب یک برنامه ۵۰ قسمتی است که با بازار طنز به بیان مشکلات در حوزه شهری و اجتماعی می‌پردازد همچنین برای اوقاف نیز ساخت مستند امامزاده دهق را در دستور کار دارم. بنده در جشنواره‌های حسنات و فیلم کودک نیز شرکت نموده وبرای شبکه شما، شبکه ۲ و شبکه اصفهان نیزفیلمسازی کرده‌ام.

هدفتان در آینده چیست؟

دوست دارم که هر فیلمی مسازم برای مخاطبانم تأثیر گذار باشد و نتیجه آن را در رفتار مردم ببینم. من رویکرد دینی و مذهی را در تولیدات خود خواهم داشت و علاقمندم که به وسیله ابزار فیلم دینداری را برای مردم ترویج کنم نه دین دانی! معتقدم که همه در جامعه کنونی تلاششان این است که دین دانی را ترویج کنند و کسی به دینداری توجه چندانی ندارد، این رویکرد اشتباهی است که باید در برنامه‌های ما مورد توجه قرارگیرد و همه مسئولان به ان توجه داشته باشند. البته باید بگویم که برنامه سازی با رویکرد دینی و مذهبی بسیار دشوار است و باید در این زمینه صدا و سیما و هنرمندان به سمت تقویت این فضا بیش از پیش روی آورند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *