تشدید نظارت بر اصناف اصفهان در ماه مبارک رمضان

پروانه شریفی

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: نظارت وبازرسی اصناف در ماه رمضان تشدید می‌شود.

جواد محمدی فشارکی با اشاره به بازرسی ۳۰ روزه اصناف بر بازارهای اصفهان در آستانه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در این مدت ۱۰۰ بازرس قراردادی و ۲۴۵ بازرس افتخاری بر تمام واحدهای صنفی فعال در اصفهان نظارت ویژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان بازرسی‌های مشترک با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اداره‌کل تعزیزات حکومتی بر تمام واحدهای صنفی انجام می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با اشاره به اصنافی که بیشترین بازرسی را خواهند داشت، افزود: در ایام ماه مبارک رمضان بازار صنوف گز و شیرینی، میوه و سبزی، گوشت سفید و قرمز، کبابی و بریانی، رستوران‌ها، نانوایی‌ها بیشتر از صنوف دیگر مورد نظارت بازرسان قرار می‌گیرد.

محمدی فشارکی با بیان اینکه مابقی صنوف در بازار اصفهان از طرح تشدید بازرسی و نظارت ماه مبارک رمضان حذف نخواهند شد، گفت: در این ایام تمام صنوف و اتحادیه‌ها که به نوعی مردم برای تهیه اقلام ماه رمضان با آنها ارتباط دارند هم مورد بازرسی قرار می‌گیرند، اما نظارت بر صنوفی اعم از شیرینی‌فروشی‌ها در تأمین زولبیا و بامیه، آش و حلیم، کله و پاچه با نظارت خاصی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ تیم بازرسی از ۲۲ اردیبهشت تا آخرین روز ماه مبارک رمضان ۲۵ خرداد ماه بر واحدهای صنفی در بازار اصفهان نظارت دارند، افزود: بازرسی‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب در تمام روزها اعم از تعطیل و غیر تعطیل توسط بازرسان اصناف اجرایی می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان افزود: درصد بالای تخلفات واحدهای صنفی را بدون بررسی کامل نمی‌توانیم بازگو کنیم، زیرا منطقی نیست رقمی را اعلام کنیم، برخی صنوف از واحد کمتری نسبت به واحدهای دیگر برخوردارند و به تبع بازرسی‌ها آنها هم کمتر است، اما صنوفی با تعداد واحد بیشتر، به طور حتم بازرسی‌های بسیار با تخلفات بیشتری دارند.

محمدی فشارکی با اشاره به مشارکت مردم در نظارت‌ها، ادامه داد: سال گذشته در ماه مبارک رمضان ۹۰ شکایت مطرح که تنها ۳۵ پرونده به تشکیل پرونده منجر شد، همچنین با این که بازرسی‌ها، ۱۲ درصد افزایش داشت، کاهش ۱۶ درصدی پرونده‌ها را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه نصب اتیکت قیمت بر روی کالاها و اجناس ۸۰ درصد از گران‌فروشی‌ها و تخلفات را کاهش خواهد داد، افزود: شهروندان با مشاهده هرگونه تخلف و یا گرانفروشی می‌توانند با شماره تلفن‌های ۱۳-۳۲۳۵۲۰۱۲ مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان به ستاد خبری و یا دایره رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی این مدیریت اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای بررسی، اقدام لازم اجرایی شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *