تشکیل کمیته امنیتی انتخابات در استان اصفهان

زهرا نصیری

بیش از ۹۳ هزاربرگ جریمه در یک ماه برای اصفهانی‌ها صادر شد و این امر نشان دهنده این است که بقه مقررات راهنمایی و رانندگی توجهی ندارند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان، یکماه مانده به آخر سال ۹۵ درنشست خبری خود ابتدا به سراغ طرح مبارزه با سرقت‌ها به صورت ویژه برای ایجاد آرامش و شادتر شدن مردم در مسافرت‌های نوروزی از۱۵ بهمن‌ماه خبر داد وگفت: با توجه به درپیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهرها و میان‌دوره مجلس شورای اسلامی نیروی انتظامی ستاد امنیتی و کمیته انتخابات خود را تشکیل داده است و پیش‌بینی می‌شود افزایش چشم‌گیری برای حضور مردم در انتخابات پیش رو شاهد باشیم.

سردارسرتیپ دوم عبدالرضا آقاخانی، گریزی هم به حضورماموران انتظامی وبرنامه‌ریزی انجام‌شده برای مبارزه با هجمه سنگین آسیب‌های اجتماعی که بیشتر حاصل ناآگاهی مردم است افزود: حضور چهره به چهره مسؤولان انتظامی را برای آموزش و توجیه مردم مدنظر قرار داده‌ایم.

افزایش ۱۰۲ درصدی کشف سلاح

وی ایجاد آرامش وامنیت در چهارشنبه آخر سال برای مردم را ازدیگر برنامه های پلیس عنوان کرد وگفت: کار ویژه‌ای که پلیس امسال در دستور کار خود قرار داده است ارائه خدمات غذایی، رفاهی در راهور و محورهای برون‌شهری است که کمیته‌ای جهت تسهیل مسافران تشکیل شده است و طبق پیش‌بینی ما نوروز امسال بهتر از نوروز۹۵ خواهد بود.

آقاخانی، با اشاره به اینکه در بحث جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ای ۳۹ درصد افزایش و در کشف سلاح نیز در استان ۱۰۲ درصد رشد در دی‌ماه شاهد بودیم ادامه داد: در بحث جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ای ۳۹ درصد افزایش و در کشف سلاح نیز در استان ۱۰۲ درصد رشد در دی‌ماه شاهد بودیم.

مردم اصفهان به مقررات توجه ندارند

سردار آقاخانی در ادامه به وضعیت نامناسب جرایم راهنمایی و رانندگی در استان اصفهان به ویژه در حوزه درون شهری اشاره کرد و گفت: آمارهای دی ماه بیانگر صدور ۹۳ هزار فقره برگه جریمه برای شهروندان استان اصفهان است که این آمار جدای از آمار دوربین‌های ثبت تخلف است.

وی پیرامون کنترل گذرنامه‌های استان در دی ماه نیز ابراز داشت: در این بازه زمانی ۳۴ هزار و ۵۵۱ مورد گذرنامه در استان کنترل شده است که این امر بیانگر امنیت موجود در کشور وبه ویژه استان اصفهان است.

نظارت و کنترل اصناف مهم است

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به بازدید از ۲۸ هزار و ۴۱۸ واحد صنفی توسط پلیس اماکن در دی ماه سال جاری افزود: باید توجه داشته باشیم که نظارت و کنترل اصناف باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی درخصوص چرایی برخورد با آوازخوانان زیرپل خواجوگفت: باید توجه داشته باشیم که علی‌رغم ایجاد تعاملات بین دستگاهی هنوزهیچ دستگاهی مسئولیت این افراد را قبول نکرده و این درحالی است که به اعتقاد ما اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید متولی این امر باشد و مجوز فعالیت برای این افراد صادر کند.

وی افزود: آمار جرایمی مانند جیب بری در بین کسانی که اطراف آوازخوانان زیر پل خواجو تجمع می‌کنند بالاست ضمن اینکه در برخی از آوازهای این افراد اشعار به جاده خاکی می‌زنند.

۱۵۰ معتاد نیمه کارتن‌خواب

وی همچنین به جمع آوری ۱۵۰ معتاد نیمه کارتن خواب در اصفهان در عملیات روز گذشته نیروی انتظامی در محلات اصفهان اشاره کرد و گفت: در روند اجرای این طرح ۱۵ خانه محل توزیع و مصرف مواد مخدر نیز پلمب شد.

 

 

نیروی انتظامی تنها شاکی خبرنگار نجف آبادی نبود
فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به اجرای حکم خبرنگار نجف آبادی در پی شکایت نیروی انتظامی گفت: پلیس تنها شاکی پرونده آن خبرنگار نبوده است.پنج دستگاه از جمله نیروی انتظامی از خبرنگاری که بدون هیچ مجوز خبری اقدام به انتشار اخبار کذب کرده بود شاکی بودند ودر نظام جمهوری اسلامی، همه در مقابل قانون یکسان هستند.

سردارآقاخانی با اشاره به نزدیک شدن به ماه پایانی سال گفت: خط قرمز پلیس در بحث چهارشنبه آخر سال، برخورد با متعرضان به مردم و اموال عمومی است.چهارشنبه آخر سال ۹۴ با آرامش و کمترین ضایعه برگزار شد و نشان از دارد که مردم بر حساسیت حوادث توجه دارند.

بانک ها و طلا فروشی های نا ایمن

درادامه نیزرئیس پلیس آگاهی استان اصفهان به این موضوع اشاره داشت که باتوجه به مصوبه شورای امنیت و پیگیری‌های نیروی انتظامی بانک‌ها و طلافروشی‌ها فرصت دارند تا یک ماه آینده نسبت به تجهیز مراکز خود به وسایل ایمنی اقدام کنند، در غیر این صورت بعد از پایان مهلت اعلام شده مراکز فاقد تجهیزات تا تجهیز کامل پلمب می‌شوند.

سرهنگ ستار خسروی ،بااشاره به اینکه  ۴۰ درصد طلافروشی‌ها و ۱۵ درصد بانک‌های استان فاقد سیستم ایمنی هستند گفت:  در گذشته در حوزه نظارت بر این تجهیزات خلاء قانونی داشتیم که خوشبختانه با پیشنهاد نیروی انتظامی به وزارت کشور و شورای امنیت کشور و تصویب این پیشنهاد در این شورا همه طلافروشی‌ها و بانک‌ها ملزم به استفاده از سیستم و تجهیزات ایمنی شدند.

وی با بیان اینکه مقابله با سارقین در حرکت، منازل استان اصفهان در دستور کار نیروی انتظامی در مدت زمان باقی‌مانده در سال جاری در دستور کار قرار دارد، افزود: باید توجه داشته باشیم که خانه‌های مردم اصفهان به دلیل نگهداری پول و طلا در منزل مورد توجه سارقان دیگر استان‌ها قرار گرفته‌اند و در دی ماه سال جاری پنج باند از این سارقان را منهدم ساخته‌ایم.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه کنترل مجرمین حرفه‌ای نیز از دیگر برنامه‌های پلیس آگاهی در مدت زمان باقی‌مانده در سال جاری است، اظهار داشت: در این راستا با هماهنگی با دادستان اصفهان همه مجرمین و سارقان خطرناک و سابقه‌دار اصفهان تحت کنترل نیروی انتظامی قرار گرفته‌اند.

 

 

 

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *