تصویرسازی مفاهیم قرآنی در مجموعه‌ای تمام رنگی و منقوش

فرزانه افسرطه

ترکیب عشق به خالق هستی، هنر و معنا، تصاویری را متجلی ساخته که حاصل تراوش روح و ذهن خالق هنرمند این آثار و بازتابی از معنای آیات قرآن کریم در قالب تابلوهای رنگی و منقوش زیبا است.

زهرا قیاسیان، بانوی هنرمند اصفهانی که با تلاوت آیات قرآن و دقت در معنای آیات توانسته تصاویر ذهنی خود از معنا و مفهوم آیات را، در تابلوهای منقوش هنری بسیار زیبا عینیت بخشد. وی می گوید: بارها معنای آیات را مرور کردم و برای آنکه در ذهنم بماند، از آنها تصاویری در ذهن ساختم و سپس تصمیم گرفتم تا از آنها تابلوهایی منقوش بسازم. اکنون به لطف خداوند توانسته ام یک قرآن کامل رنگی و منقوش که انعکاسی از معانی آیات است، تهیه کنم. بانوی هنرمند اصفهانی، استنباط خود از کلام خدا را اینگونه بیان میکند: خداوند کلام خود را بسیار ساده و آسان برای بندگانش فرستاده و نکته مهم این است که در تمام سوره های قرآن سفارش شده که تنها خدا را بپرستید و مشرک نباشید، بارها و بارها خواندم که به کسی ظلم نکنید و فقط پرستش خدا برای انسان کافی است. خانم قیاسیان به خواندن معنای اسماء الهی توصیه نمود و گفت: بسیار لذتبخش است که بتوانیم معنای آیات را در خود تقویت کنیم و در زندگی بکار گیریم.

وی با ابراز قدردانی از مسوولان نمایشگاه و عزیزانی که از غرفه های قرآنی دیدن نمودند و در انعکاس آثار و تابلوهای آیات قرآن ما را یاری نمودند، بر تداوم راه و حمایت از فعالان این عرصه تاکید کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *