تولید سالانه ۲۹هزار تن گوشت سفید در اردستان

حمید فرخی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: واحدهای مرغ گوشتی فعال شهرستان، ۱۴۰ واحد و تعداد واحدهای تخم‌گذار فعال، هشت واحد است که سالانه ۲۹ هزار تن گوشت سفید و ۴ هزار و ۳۴۸ تن تخم‌مرغ در این شهرستان تولید می‌شود.
علی‌اکبر صالح در نشست خبری در اداره جهاد کشاورزی اردستان، اظهار کرد: به منظور احداث ۸۷ استخر ذخیره آب کشاورزی، ۲۳ میلیارد تسهیلات پرداخت شده است.
وی افزود: دولت به منظور اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، ۸۵ درصد تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌کند که در یک سال گذشته در سطح ۸۷۰ هکتار از اراضی شهرستان اردستان با صرف اعتباری بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال سیستم‌های نوین آبیاری اجرا شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان، گفت: تشکیل ۱۸ پرونده دریافت تسهیلات مکانیزاسیون به ارزش ۱۹ میلیارد ریال و معرفی افراد به بانک انجام شده است و به منظور احیای باغ‌ها، ۱۴۶ پرونده به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال تشکیل شده است.
صالح با بیان اینکه در بخش دام و طیور ۱۰۴ پرونده به ارزش ۲۲ میلیارد ریال تشکیل و افراد برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند، تصریح کرد: همچنین تعداد ۱۰۵ نفر متقاضی در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام و برای دریافت تسهیلات سرمایه ثابت به میزان ۳۴میلیارد ریال و همچنین ۲۳۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش به بانک معرفی شده‌اند.
وی تأکید کرد: ۵۱ پرونده برای وام اشتغال پایدار روستایی به میزان ۲۵ میلیارد ریال تشکیل و همچنین به منظور اشتغال فراگیر، ۴۱ نفر متقاضی دریافت برای ۵۰میلیارد ریال تسهیلات بوده‌اند که پرونده این افراد هم تکمیل و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: واحدهای مرغ گوشتی فعال شهرستان اردستان ۱۴۰ واحد و تعداد واحدهای تخم‌گذار فعال، هشت واحد و سالانه ۲۹ هزار تن گوشت سفید، ۴ هزار و ۳۴۸ تن تخم‌مرغ، دو هزار و ۵۹ تن گوشت قرمز،۱۳ هزار تن شیر و ۲ هزار تن عسل در شهرستان اردستان تولید
می‌شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *