جاری شدن اشک خبرنگار کره‌ای پس از دیدن فیلم «دریا و ماهی پرنده»/ غیبت نماینده یونیسف در نشست خبری فیلم

امیر پورکیان در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس در ارتباط با شرایط نمایش فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» در بوسان کره‌جنوبی گفت: بعد از این که فیلم در سینما به نمایش در آمد بلافاصله نشست خبری فیلم «دریا و ماهی پرنده» در جشنواره در بوسان کره جنوبی برگزار شد.

وی در ادامه گفت:نکته قابل توجه برای ما این بود که خبرنگاران مخاطبینی که فیلم را دیده بودند با چشم گریان و تاثیر گرفته از پایان فیلم وارد نشست خبری شدند. آن ها سوال های زیادی در زمینه های مختلف داشتند که فرصت نشد تا به تمام آن ها پاسخ دهیم از طرفی بسیار کنجکاو بودند که این فیلم چگونه و در چه شرایطی ساخته شده است.

او در ارتباط با سوال های مطرح شده درباره فیلم از سوی خبرنگاران حاضر در نشست گفت: اولین و مهمترین سوال مخاطبین فیلم و خبرنگاران کره‌آی این بود که ایده این فیلم از کجا نشأت گرفته و آیا بازیگر اصلی فیلم واقعا ناشنوا است. که با متوجه شدن این موضوع که بازیگر اصلی فیلم واقعاً ناشنوا است بسیار تحت تاثیر قرار گرفتند. آنها باور نمی‌کردند که بازیگر نقش اول فیلم ناشنوا است و دائم می پرسیدند آیا بازیگر فیلمتان واقعاً ناشنوا است.

پورکیان گفت: دومین سوال راجع به سوابق کارگردان بود.سومین سوال از نوع دکوپاژ و میزانسن‌ها بود و همگی می‌گفتند چگونه توانسته از فضای خشن زندان چنین فیلم مهربانی ساخته شود. موزیک فیلم به شدت مورد استقبال قرار گرفت.از تهیه کننده راجع به سرمایه گزاری فیلم سوال شد و بسیار جالب بود برایشان که فیلم بدون کمک دولت یا اسپانسر ساخته شده و تمام فیلم با هزینه شخصی بوده است.

او همچنین اظهار داشت که قرار بود متنی را برای نماینده یونیسف بخوانم که از پیش آماده شده بود که در پایان به دلیل تاخیر نمایده یونیسف قرار شد پیام فیلم برای یونیسف در جشنواره بعدی اعلام شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *