جدیت در پیگیری معضل زاینده رود و آب اصفهان

دکتر حسن کامران در گفتگو با خبرنگار کیمیای وطن،  با تشکر ویژه از مردم همیشه در صحنه اصفهان اظهار کرد: بار مسئولیت من در این دوره بسیار سنگین تر شده است و نقدهای مردم را با آغوش باز پذیرا هستیم.

نماینده مردم اصفهان در ادوار مجلس آب را مهمترین موضوع در اصفهان دانست و تصریح کرد: متأسفانه در سالهای اخیر با بحران کم آبی در کشور مواجه بودهایم و نیاز است تا با اتخاذ تصمیماتی درست، مدیریت صحیحی در این حوزه اعمال گردد.  

وی افزود: ساماندهی رودخانه زاینده رود، احیای قنوات، بازسازی شبکه های آبرسانی، احداث سد کوهرنگ ۳ ، احداث تونل و سد بهشت آباد ، نظارت بر اجرای قانون توزیع عادلانه آب در راستای حفاظت از حق آبه ها  مهم ترین اولویت های اصفهان در بحث آب است.

کامران با بیان اینکه اولین بحث حیاتی برای اصفهان آب و مسائل مربوط به آن است؛ تصریح کرد: برای تونل سوم ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکتی دولتی پرداخت شده است و اولین اقدام ما پیگیری این موضوع خواهد بود که چرا با دریافت پول اقدام قابل توجهی انجام نشده است.

منتخب مردم اصفهان در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی گفت: تونل سوم در بودجه ۹۶ به یک تونل استانی تبدیل شده است در حالی که ملی است و عنوان پروژه باید ملی باشد تا بتوان برای آن بودجه مشخص کرد.

وی با اشاره به تغییر نوع کشت و صرفه جویی در آب، خاطر نشان کرد: ساماندهی رودخانه از دیگر مباحثی است که باید پیگیری شود، عرض رودخانه زاینده رود زیاد است و همین امر باعث هدر رفت آب می شود که باید در رفع این مشکل اقدام شود.

کامران به برنامه های خود در حوزه تولید، اشتغال و گردشگری اشاره کرد و گفت: تقویت صنعت گردشگری از طریق ایجاد زیرساخت های لازم در اصفهان، تقویت صنایع روستایی و کوچک، کمک به صنایع دستی، تقویت زیرساختهای شهرک های صنعتی، اعطاء تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی آسیب پذیر، اجرای طرح آمایش صنعتی در اصفهان، تعدیل نرخ زمین های شهرک صنعتی، معافیت مالیات صنعتگران در مناطق کمتر توسعه یافته، ممانعت از احداث واحدهای تولیدی آلاینده، ایجاد زمینه های لازم برای صادرات واحدهای تولیدی و تقویت جایزه صادرات، تقویت شهرک های علمی تحقیقاتی و پارک های علم و فناوری به منظور تجاری سازی شرکت های دانش بنیان و جلوگیری از اخذ مالیات های غیر اصولی مهم ترین موضوعات در این زمینه است.

نماینده مردم اصفهان در ادوار مجلس تصریح کرد: واحدهای تولیدی در اصفهان  وضعیت خوبی ندارد، کارگران بیکار شده اند و لازم است تا مزاحمین تولید شناسایی و مشکلات برطرف شود، همچنین زیر ساخت های شهرک های صنعتی به ویژه در مناطق محروم باید آماده شود تا سرمایه گذار برای آن رغبت داشته باشد.

وی با بیان این که در حوزه محیط زیست در جهت تبدیل سوخت مازوت نیروگاه به گاز تلاش خواهیم کرد، گفت: جلوگیری از اجرای طرح های آلاینده در اصفهان مانند قیر از طریق نظارت بر اجرای دقیق قوانین مربوطه، تلاش در جهت اصلاح فرآیند واحدهای آلاینده استان واحدها به جای تعطیلی و مقابله با ریزگردها و کویرزدایی از طریق قوانین مربوطه قطعا پیگیری خواهد شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *