جنجال در «ساعت ۵ عصر»

دامون رشید زاده

نام مهران مدیری به تنهایی این قابلیت را دارد که توجه‌ها را به خود جلب کند. اما ساخت فیلم سینمایی از سوی او قطعاً اتفاق ویژه‌ای است که می‌تواند شایعات و حواشی بسیاری را به دنبال داشته باشد. فیلم جدید مهران مدیری از همان آغازین روزهای پیش تولید و نشست خبری با حاشیه و ماجراهای عجیب و غریب آغاز شد و به نظر می‌رسد تا هنگام اکران عمومی این فیلم طی روزهای آینده این جنجال‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

سیگار

اولین حاشیه فیلم جدید مدیری ماجرای سیگار کشیدن او در نشست خبری بود. اتفاقی که باعث شد این ماجرا به عکس اول بسیاری از خبرگزاری‌ها تبدیل شود. مدیری اما هیچگاه به دلایل این اتفاق اشاره نکرد. درباره این اتفاق واکنش‌ها و اظهارنظرهای متفاوتی عنوان شد اما آنچه که به واقعیت نزدیک بود این بود که مدیری قصد داشت با این کار نظرها را به سوی فیلم جدیدش جلب کند که اتفاقاً موفق هم بود. هر چند عمل سیگار کشیدن آنهم از سوی هنرمند بزرگی همچون مدیری در یک نشست خبری اتفاق جالبی نیست.

حواشی ساخت

ساخت فیلم «ساعت ۵ عصر» هم با توجه به ساخت مجموعه دورهمی با حواشی زیادی همراه بود و حتی عنوان شد که دیگر این مجموعه (دورهمی) دیگر ساخته نخواهد شد. اما سرانجام با کم شدن پخش دورهمی و مدتی وقفه سرانجام مدیری پس از اتمام فیلم دورباره ساخت دورهمی را از سر گرفت.

اکران در جشنواره

فیلم مدیری از همان ابتدا یکی از شانس‌های جشنواره سی و پنجم بود که خیلی‌ها بی صبرانه منتظر حضورش بودند. تا قبل از اتمام مهلت ارسال آثار به جشنواره هر روز خبرهایی از ارسال و عدم ارسال فیلم منتشر می‌شد اما سرانجام این فیلم به جشنواره نرسید. بر اساس گفته‌ها طولانی شدن زمان تدوین فیلم باعث شده بود این فیلم به جشنواره نرسد. هر چند بسیاری از فیلم‌ها نسخه‌های کامل نشده خود را به جشنواره می‌فرستند اما مدیری نشان داد که او مانند دیگران فکر نمی‌کند و دوست ندارد اثر ناقص خود را برای قضاوت داوران ارسال کند.

اکران عمومی

قرار بود «ساعت ۵ عصر» با توجه به فضای طنز این فیلم در میان فیلم‌های اکران نوروزی قرار بگیرد اما این فیلم در نوروز اکران نشد. تاریخ اکران این فیلم چند باری جابجا شد تا در نهایت اعلام شد این فیلم ۲۱ تیرماه اکران خود را آغاز خواهد کرد. اینگونه به نظر می‌رسید که مدیری با توجه به احتمال موفقیت و فروش بالای دو فیلم «گشت ۲» و «نهنگ عنبر ۲» ترجیح می‌داد که فیلمش همزمان با این فیلم‌ها اکران نشود. البته با توجه به فروش بالای این دو فیلم تصمیم مدیری، تصمیمی هوشمندانه بود.

ماجرای نویسنده

اما آخرین حاشیه فیلم جدید مدیری ماجرای نام نویسنده «ساعت ۵ عصر» است. مدیری در برنامه هفت قبل از شروع ساخت فیلم اعلام کرد که فیلم جدیدش بر اساس طرحی از خودش و به قلم خشایار الوند نوشته شده است. حتی در نشست خبری این فیلم هم نام خشایار الوند به عنوان فیلمنامه نویس مطرح شد. اما در روزهای اخیر با انتشار پوستر غیر رسمی فیلم نام مهران مدیری به عنوان نویسنده درج شده است. این اتفاق واکنش الوند را به همراه داشت. الوند اعلام کرد که هیچ اختلافی با مدیری نداشته و حتی دستمزد ۱۲۰ میلیون تومانی خود بابت فیلمنامه را دریافت کرده و دلیل اینکه نام او در پوستر ذکر نشده را نمی‌داند. هر چند مدیری و دیگر عوامل فیلم هنوز هیچ دلیلی برای این موضوع ذکر نکرده‌اند اما این اتفاق از دو حالت خارج نیست. اول اینکه ممکن است این ماجرا هم یکی دیگر از شیطنت‌های مدیری برای جلب توجه افکار عمومی باشد و احتمال دوم اینکه ممکن است مدیری فیلمنامه الوند را به کلی عوض کرده باشد و فیلم با داستانی دیگر ساخته شده باشد که در آن صورت تغییر نام نویسنده چندان هم عجیب نخواهد بود. به هر ترتیب آثار مدیری همواره کنجکاوی برانگیز بوده است و فیلم او هم از این قاعده مستثنی نیست.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *