جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان یمن پرواز می‌کنند

نفیسه اله‌دادی

جانشین سردار سلیمانی: جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان یمن پرواز می‌کنند

سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در همایش “آزادی مسجدالاقصی در سپهر پیروزی محور مقاومت” در سخنانی اظهار داشت: در این ایام شاهد زمزمه‌هایی برای سازش با اسراییل هستیم البته کسانی که امروز ندای سازش سر می‌دهند از مدت‌ها قبل خبر داریم که برنامه‌ریزی کرده بودند. در ادامه به اهم سخنان ایشان می‌پردازیم.
جانشین نیروی قدس سپاه با اشاره به شروطی که اسراییل برای مذاکره با کشورهای عربی گذاشته، گفت: یک مرکز مطالعاتی اسرائیل به تازگی این شروط را منتشر کرده است و گفته تصور سناریویی که ارتش سعودی برای دفاع از خود با اسراییل ‌وارد جنگ شود، قابل تحمل نیست و روزگاری که اسراییل بخواهد برای بدست آوردن سرزمین، بهای هنگفت دهد گذشته است. ما دیگر برای کاغذپاره‌هایی که واژه صلح روی آن نوشته شده مذاکره نمی‌کنیم.
جانشین سردار سلیمانی با بیان اینکه پرواز جنگنده‌های اسراییلی در آسمان یمن چه معنایی دارد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی مبانی دفاع از فلسطین محکم‌تر شده و این اندیشه به صورت عملیاتی در صحنه بروز پیدا می‌کند و حرکت مبارزان علیه اسراییل بهتر شده و هر روز هم این توان بهتر می‌شود.
سردار قاآنی افزود: رژیم صهیونیستی در ابتدا با ایده نابودی حزب‌الله وارد این جنگ شدند اما در نتیجه مقاومت‌ها، امروز شرایط به گونه‌ای است که فرمانده مقتدر حزب‌الله در اتاق کارش می‌نشیند و به مسئولین سرزمین‌های اشغالگر می‌گوید فلان کارخانه را در سرزمین‌های اشغالی را جمع کنید وگرنه آن را می‌زنیم و در نتیجه این پیام سیدحسن نصرالله مردم سرزمین‌های اشغالی آنقدر به مسئولان خود فشار می‌آورند که آن کارخانه جمع می‌شود.
سردار قائانی تسلیح و تجهیز گروه‌های تکفیری در منطقه را یکی دیگر از اقدامات آمریکایی‌ها دانست و گفت: پس از شکست‌هایی که آمریکایی‌ها در منطقه خوردند کثیف‌ترین انسان‌های روی زمین را پیدا کردند که همین تکفیری‌ها بودند. اگر موضوع سوریه تنها اعتراض به حکومت بود پس چرا آمریکایی‌ها آن را به یک جنگ فراگیر تبدیل کردند، مگر مشکلات بین دولت و مردم سوریه بیشتر از برخی کشورهایی است که آمریکا از آنها حمایت می‌کند؟ جرم سوریه، ارتباطش با ایران و حمایتش از نهضت مقاومت به عنوان مرکز رسمی و اعلام پیشتیبانی از محور مقاومت بود.
وی با بیان اینکه دفاع رهبر انقلاب اسلامی از فلسطین چیز تازه‌ای نیست، گفت: تنها راه برون‌رفت از مشکلاتی که آمریکا در منطقه ایجاد می‌کند، مقاومت است و حتی کسانی هم که تا دیروز مخالف سوریه بودند امروز زبان باز کرده‌اند و برای مثال آقای اردوغان چند روز پیش اظهار کرد که آمریکایی‌ها ۴ هزارکامیون سلاح به این منطقه فرستادند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *