حذف تمبر اثر خوب اقتصاد مقاومتی بود

زهرا نصیری

مدیرکل پست استان اصفهان می‌گوید: تاکنون یک میلیون و ۴۳۰ هزار ساختمان شهری در اصفهان به سیستم جی نف مجهز شده‌اند اما برای تحقق جی نف به یک سری اقدامات نیازمند هستیم که نخستین اقدام موضوع استانداردسازی نشانی‌ها است. سعید رجالی مدیرکل پست استان اصفهان، در نشست پایان سال خود با خبرنگاران بااظهارتاسف از اینکه ۳۰ درصد معابر استان بی نام هستند و این موضوع یک مشکل برای پست است، گفت: این درحالی است که ۴۲ درصد اماکن نیز پلاک کد پستی ۱۰ رقمی شهرداری ندارند. سعید رجالی، با انتقاد ازعملکرد ضعیف شهرداری درزمینه نصب پلاک کوبی در ۱۰۷ شهرستان اصفهان افزود: اصفهان نخستین استانی است که دردفاتر خود استفاده از توکن‌های سخت افزاری جهت ارائه خدمات پستی از روی مرسولات سفارشی را درکشورانجام داده است. هم‌چنین درسال اقتصاد مقاومتی حذف تمبر اثرات خوبی را به جا گذاشته است. وی با بیان اینکه هفت سرویس به ۲۶ سرویس جهت ارائه خدمت به مردم در دولت تدبیر و امید ارتقاء یافته است، گفت: در پست عادی رشد ۹۵ درصدی را داشته‌ایم به گونه‌ای که عملکرد استان اصفهان در زمینه پست عادی افزایش یافته است.

تصادفات نامه رسان‌ها

وی یکی از مشکلات سختی کاربرای نامه رسان‌ها را تصادفات عمده درسطح شهرعنوان کرد و وظیفه آنها به خصوص در ایام عید نوروزرا به دلیل افزایش حجم کارها بیشتردانست. رجالی، با بیان اینکه پست استان دوران حیات جدیدی را آغاز کرده و وارد مرحله چهارم شرکت ملی پست شده است، افزود: ساماندهی تجارت الکترونیک، حمل و نقل بار، ارائه خدمات پایه پستی به شهروندان و طرح کلان ملی جی نف از جمله مواردی است که پست برعهده دارد. وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری حدود سه هزار تمبر شخصی توسط پست انجام شده است، ادامه داد: یکی دیگر از زمینه‌های سرویس دهی پست، به ناجا تشخیص هویت است که در ۴۱ هزار فقره به ناجا کمک کرده‌ایم. همچنین در زمینه مخابرات پنج میلیون قبض در ۱۰ ماهه سال جاری صادر کردیم.

کنترل هوشمند

مدیرکل پست استان اصفهان، با اشاره به اینکه تجهیز کامیون‌ها به GPS در طول مسیر از مبدأ به مقصد از دیگر اقدامات اداره کل پست استان است، گفت: همچنین بخش مجهز کردن نامه رسان، کنترل هوشمند و مجهز کردن ۲۴۵ نفر از موضعین را نیز داشته‌ایم. وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۶ واحد دولتی و خصوصی در مساحتی بالغ بر ۱۰۵ کیلومتر مربع واحدهای پستی استان را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: به ازای هر چهار هزار و ۸۰۲ نفر، یک واحد پست در استان وجود دارد و تعداد نیروهای انسانی نیز ۶۸۳ نفر است.

مرسولات پستی

رجالی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۲ میلیون مرسوله به استان اصفهان وارد شده است، گفت: ۱۴ میلیون مرسوله نیز در این مدت از استان خارج شده است. به طور متوسط روزانه ۴۹ هزار مرسوله به استان وارد و ۴۵ هزار مرسوله از استان خارج می‌شود. وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات پست توسعه روابط و همکاری بخش بین المللی است، گفت: تجهیز مرکز مبادلات استان با پست خارجه در اولویت قرار گرفته است به گونه‌ای که در حال حاضر می‌توانیم مرسولات خارجه را نیز وارد کنیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *