حرف و نقل

– در آستانه فرارسیدن اردیبهشت‌ماه و «روز سعدی» خبرهایی منتشر شده، مبنی بر اینکه میوه‌های بهارنارنج در محوطه آرامگاه سعدی و آرامگاه حافظ فروخته و برداشت شده‌اند. هرچند متولیان این مکان‌های فرهنگی توضیح دیگری در این‌باره دارند.
– اولین برنامه «نقد تئاتر» در سال ۹۵ با تغییراتی از جمله اضافه شدن بخش «کتاب هفته» و همچنین تغییر در دکور ۲۸ فروردین از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.
– مدیر کل دفتر آموزش‌های کارودانش وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه هیچ رشته‌ای را حذف نمی‌کنیم، گفت: جای نگرانی برای حذف رشته نقاشی وجود ندارد.
– کارشناسان معتقدند نقاشی‌ای که در زیرشیروانی خانه‌ای در جنوب فرانسه پیدا شده، متعلق به کاراواجو، نقاش قرن شانزدهم ایتالیاست.
– کوین کاستنر با فیلم پرحادثه و دلهره‌آور «جنایتکار» به سینما بازگشته است.
– علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از اجرای نمایش «بازار عاشقان» بیان کرد که امسال به معاونت هنری دستور داده است تا بیشترین اعتبار هنر را به تئاتر اختصاص دهند.
– هومن بنایی، کارگردان تئاتر با اشاره به برپایی کارگاه بازیگری «پیچیدگی حضور در لحظه» که به تربیت بازیگر و تولید تئاتر می‌پردازد، عنوان کرد در این کارگاه هزینه‌تراشی‌های کاسبکارانه وجود ندارد.
– امیرعلی نبویان، برنده فینال «لب آهنگ» درباره اینکه آیا ممکن است خوانندگی را هم تجربه کند تاکید کرد که قصد ورود به این عرصه را ندارد.
– در پی بروز حاشیه‌هایی درباره‌ ترجمه‌ بعضی از آثار عتیق رحیمی که در اصل به فارسی نوشته شده‌اند، این نویسنده و کارگردان افغانستانی مقیم اروپا، در یادداشتی، موضع مخالف خود را با این اقدام اعلام کرده است.
– اسماعیل امینی، شاعر و طنزپرداز معتقد است مهم‌ترین کارکرد نمایشگاه کتاب در این نکته است که توجه جامعه، مسئولان و صاحب‌نظران را به کتاب جلب می‌کند.
– کاوه میرعباسی، مترجم و نویسنده با کتاب‌هایی از مارکز و بورخس به نمایشگاه کتاب تهران می‌آید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *