حضورحماسی مردم  در۲۲بهمن وناکامی دشمنان

 دردنیاانقلاب های زیادی با شعارهاوآرمان های زیباوامیدبخشی به وقوع پیوسته ،که هر کدام در زمان ومکان وموقعیت خود حرف های زیادی داشتند اما هریک زمان زیادی را پشت سرنگذاشتند که از مسیر وشعارهای اولیه خود فاصله گرفته اند ویا به جایگاه قبلی بر گشته اند وانحراف اساسی از آرمان های اولیه پیدا کرده اندآنچه مهم است اینکه بعداز زمانی از گذشت انقلاب ها مردم راه خود را از رهبران جدا کردند وبه تعبیر بهتر حکومت شکل گرفته در پی انقلاب ها از مردم فاصله گرفته اند به گونه ای که مردم دیگر حاکمیت را از آن خود ندانسته وحضور خودرا مفید نمی دانند اما به لطف خدای متعال آنچه در ایران اسلامی اتفاق افتاده چیزی غیرازاین است  تفاوتش این است که مردم ایران هنوز پس از ۳۶ سال احساس میکنند انقلاب از خودشان است وباید خودشان از آن پاسداری کنندولذا علی رغم مشکلاتی که دشمنان در طول ۳۶ سال گذشته از قبیل جنگ وتحریم اقتصادی و سیاسی وتهاجم فرهنگی وهزاران برنامه سخت وسنگین همچنان پایدار واستوار همراه انقلابشان هستند وهمه چیز آن را از خود میدانند چرا؟ چون مردم در همه مراحل انقلاب وهمه تصمیمات وانتخابات صاحب نقش اند وبه واقع کشور با آرا وانتخاب خودشان اداره می شود وانقلاب همچنان با مردم واز مردم است وهیچ فاصله ای بین مردم وارکان نظام وجود ندارد.مردم خوب می دانند باعظمت ترین انقلاب را شکل داده وبه پیروزی رسانده اند واین عظمت نیازمند پاسداری وحراست ویژه است وهر چه دشمنان در ناامیدی مردم تلاش وسرمایه گذاری می کنند حساسیت مردم در این حفظ وحراست بیشتروبیشتر می شود .

راستی آیاکسی سراغ دارد مردمی پس از ۳۶سال در جشن انقلابشان با این وسعت وشرایط شرکت کنند؟ گویی دریای بیکران حضور حماسی بهمن ۵۷ را مشاهده میکنی

معمولا انقلاب ها سالگرد پیروزی شان را به طور رسمی وبا حضور مقامات کشوری ونظامی وبه دور از حضور مردم برگزار می کنند؟ اما اینجا سرزمین حماسه سازان همیشه در صحنه است واقیانوس انسان های عاشق درمیدان

آیا کسی سراغ دارد انقلابی را که مردمش پس از نزدیک به چهار دهه کوبنده تر از دوران انقلاب شعار بدهند و به خیابان ها بیایند و همچنان به دشمنان هشدار دهند و تیزهوشی شان را در دشمن شناسی به نمایش بگذارند؟

آیا ملتی جز ملت ایران وجود دارد که صدها رسانه صوتی وتصویری ونوشتاری و…اورا نشانه روند وهر روز باترفندی جدید والبته دروغین تلاش کنند اورا از راهی که انتخاب کرده است منحرف کنند اما ناکام شوند؟

ما هرسال قبل از ۲۲بهمن شاهد جوسازی وغوغاسالاری رسانه های غرب بوده ایم که حکایت از عدم حضور مردم در جشن انقلاب می کنند اما مردم مصمم تر از گذشته به صحنه می آیند واز آرمان های انقلاب وامام (ره)ورهبر وپرچم دارشان حمایت می کنند.

آرمان امام محو رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار بود ومردم همان شعار را سر می دهند . امام فرمودند هرچه فریاد دارید برسر آمریکا بکشید ومردم همین را فریاد می زنند آرمان انقلاب استقلال ،آزادی، جمهوری اسلامی بود ومردم بر همین آرمان های اساسی پای می فشارند.

وهنوز که هنوز است این انقلاب ومردمش درصراط مستقبمی که امامشان ترسیم فرمودند گام بر می دارد وثابت واستوار ،سراز پا نمی شناسد.

ده ها میلیون  مردمی که امسال آمدند دنیا را برای چندمین وچندمین و… بار به شگفتی واداشتند وندای رهبرعزیزشان را لبیک گفته،دشمن را در امتیاز خواهی ناکام گذاشتند ومیدان  رابرای نمایندگان مذاکره کننده ایرانی باز وسد غربی ها را شکستند .

پیام این راهپیمایی میثاق دوباره با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی وحمایت از منطق واستدلال در مذاکرات هسته ای ۱+۵برای دستیابی به توافق خوب ومقابله وایستادگی در مقابل زور گویی های غرب است. آری ما به هر قیمتی دستاوردهای انقلابمان راکه با نثارخون شهیدانمان به دست آورده ایم حفظ وپاسداری می کنیم.

این جشن بزرگ وبا عظمت باردیگر توجه عالمیان را به خود جلب کرد زیرا این تنها جشن انقلابی است  که در دنیا مردمی وبا حضور همگانی ملتی بزرگ برگزار می شود لذا می بینیم  تنها ساعتی بعد از راهپیمایی باشکوه و عظیم ملت ایران در سی و ششمین فجر پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، رسانه های خارجی به انعکاس اخبار این رویداد بزرگ و تاریخی و مشارکت همگانی و گسترده مردم می  پردازند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری دولتی چین (شین هوا) در گزارشی حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران و سایر شهرهای کشور را بازتاب داد و اعلام کرد: مردم ایران، سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به طور چشمگیری گرامی داشتند.

شین هوا نوشت: همزمان با جشن های سراسری به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی، صدها هزار ایرانی در شهرهای مختلف این کشور به خیابان ها آمدند و با خود پرچم، بنر و تصاویری از امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی و آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران را حمل می کردند.

 رسانه دولتی چین افزود: خیابان های تهران هم شاهد حضور مردمی بود که با خود بنرهای ضدآمریکایی و ضداسرائیلی همراه داشته و شعار هایی در حمایت از حق ایران برای بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای سر می دادند.

 خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در این زمینه خبر داد: ایران همزمان با ادامه مذاکرات این کشور با قدرت های جهان بر سر برنامه هسته ای خود، سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می دارد.

 به گزارش آسوشیتدپرس از تهران، شبکه های تلویزیونی تصاویری از مراسم و تظاهرات در تهران و دیگر نقاط ایران را پخش کردند که شعارهای انقلاب را سرمی دادند.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی با تاکید بر حضور جمعیت پرشمار راهپیمایان در مراسم ۲۲ بهمن در تهران به اظهارات رییس جمهوری در این مراسم پرداخت.

 در این گزارش آمده است: حسن روحانی رییس جمهوری ایران تاکید کرد که جهان برای باثبات کردن منطقه پردردسر خاورمیانه به ایران نیاز دارد.

 همزمان با برپایی بیست و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شبکه خبری ‘راشا تودی’ روسیه نیز به پخش مستقیم این مراسم باشکوه و سخنرانی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان پرداخت.

 این شبکه خبری روسی در گزارش خود آورد: میلیون ها ایرانی سی وششمین سال انقلاب اسلامی را جشن گرفتند؛ انقلابی که به سلطنت رژیم پهلوی مورد حمایت آمریکا پایان داد.

 خبرگزاری رسمی ترکیه ( اناتولی ) نیز در گزارشی از تهران تاکید کرد که امروز هزاران ایرانی سی وششمین سالگرد انقلاب در کشورشان را جشن گرفتند.

 آناتولی تاکید کرد که امروز صدها هزار ایرانی سی وششمین سالگرد انقلاب در کشورشان را جشن گرفتند.

 براساس گزارش اعلام شده حضور نمایندگان رسانه ها و گروه های خبری خارجی در ایران برای پوشش راهپیمایی امروز ۵۰ درصد بیش از سال های گذشته بوده است.

 امسال ۲۱۵ نماینده خبری شامل خبرنگار، عکاس و عوامل گروه های تلویزیونی از ۹۴ رسانه ۲۵ کشور جهان با حضور در راهپیمایی، این مراسم باشکوه را پوشش دادند.

علاوه بر گروه های اعزامی، ۱۲۸نماینده و خبرنگار مقیم رسانه های خارجی وابسته به ۵۷ رسانه، ۸۷ نماینده و خبرنگار غیرمقیم از ۳۷ رسانه منطقه ای و بین المللی نیز در این مراسم شرکت داشتند.

واین گزارشات وامثال آن حاکی است که مردم امید وآرزوی دشمنان را ناکام کردند وچشم های دوخته شده از سراسر دنیارا روشن وامیدوار ساختند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *