حضور ۳۰ هزار اصفهانی در اردوهای جهادی

پروانه شریفی

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه اولویت نخست اردوهای جهادی امسال رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی حاشیه شهر است، گفت: تابستان امسال حدود ۳۰ هزار نفر در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند.
سرهنگ احسان‌الله رضاپور با اشاره به اردوهای جهادی در تابستان امسال اظهار کرد: با پایشی که امسال انجام دادیم، شرکت‌کنندگان در اردوهای جهادی را در سه سطح عادی، فعال و ویژه سطح‌بندی و در قالب ۴۰۰ گروه برنامه‌ریزی کردیم.
وی افزود: حدود ۳۰ هزار نفر در قالب اردوهای یک روزه، سه روزه و هفت روزه شرکت می‌کنند و از توانایی‌های آنها در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنیم.
رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه اولویت اردوهای جهادی امسال مناطق محروم است، خاطرنشان کرد: در اردوهای جهادی امسال ترجیحا مناطق محروم در اولویت هستند. مباحث آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین مدنظر ماست.
وی ادامه داد: اولویت کار ما این است که نیروهای اردوهای جهادی را در حاشیه شهر به خدمت بگیریم تا کمکی به مردم محروم حاشیه شهر کنیم.
رضاپور گفت: در مباحث عمرانی، فرهنگی، خدمات‌رسانی، بهداشتی و تحصیلات، اشتغال و اقتصاد مقاومتی هرجا نیاز باشد، افراد را در قالب گروه‌های تخصصی قشرها مانند بسیج مهندسان عمران، بسیج مهندسان کشاورزی، طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان وارد این عرصه می‌کنیم تا خدمات مورد نیاز را ارائه دهند و مفید واقع شوند.
وی با بیان اینکه تابستان سال گذشته نیز ۳۰ هزار نفر در اردوهای جهادی شرکت کردند، اظهار داشت: معمولا ۴۰ درصد افراد شرکت‌کننده در اردوهای جهادی خواهران هستند و ۶۰ درصد را برادران تشکیل می‌دهند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *