حفظ جان مردم درنظارت بر ساخت وسازها در اولویت است

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرضا:

حفظ جان مردم درنظارت بر ساخت وسازها در اولویت است

محسن مولوی – شهرضا

به گزارش کیمیای وطن، رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شهرضا گفت: نصب سیستم‌های هشدار و اطفاء حریق و رعایت اصول مهندسی و معماری در ساختمان سازی با جدیت از سوی مهندسان ناظر در شهرستان شهرضا پیگیری می‌شود.

مجتبی فخاری در جلسه کمیته امینی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرضا با تأکید بر ضرورت نظارت و بازرسی بر اجرای هر نوع پروژه عمرانی در این شهرستان اظهار داشت: حفظ جان مردم مهمترین اولویت است و نمی‌توان این مسئله را با سود و زیان‌های مادی مقایسه کرد.

فخاری عنوان کرد: نصب سیستم‌های هشدار و اطفاء حریق و رعایت اصول مهندسی و معماری در ساختمان سازی باید با جدیت از سوی مهندسان ناظر در شهرستان پیگیری شود و شهرداری و سازمان آتش نشانی بر مجموعه این اقدامات نظارت مستمر و جدی دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرضا درادامه گفت: همه نصابان سیستم اعلام و اطفاء حریق در شهرستان باید بر اساس ضوابط آتش نشانی شهرستان عمل کنند و با ارائه گواهی معتبر، وجاهت قانونی و ضمانت عملکرد نمایندگی خود را ثابت کنند.

وی بیان کرد: اتاق اصناف شهرستان در زمینه نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی توزیع کننده وسایل اطفاء حریق سهم بسیار قابل توجهی بر عهده دارد و لازم است براساس ضوابط قانونی در این زمینه عمل شود.

فخاری تصریح کرد، با بیان اینکه حادثه پلاسکو زنگ خطری برای ایمن سازی ساختمان‌هاست که مردم بدانند هر ساختمان و ابنیه‌ای عمر مفیدی دارد، اظهارداشت: زمان سنتی سازی ساختمان و به‌کارگیری نوع مصالح غیراستاندارد تمام شده و باید پذیرفت که در امر ساختمان سازی باید از کارشناسان هر رشته تخصصی و مهندسان ناظر استفاده کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *