حقوق مردم اصفهان در ارتباط با آب شرب در حال پیگیری است

پروانه شریفی

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: دستگاه قضایی استان با نگاه ملی و کلان وظیفه ای که در ارتباط با حقوق عامه مردم اصفهان در خصوص آب را دارد، پیگیری می‌کند.

حسن رحیمی روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان با اشاره به اینکه با توجه به رسانه و تاثیرگذاری مطبوعات موضوعی است که بر هیچ کس پوشیده نیست، اظهار داشت: دوستان رسانه باید توجه داشته باشند که تا مقطعی از زمان برخی پرونده‌ها سری است و بر این اساس ارتباط با رسانه معذوریاتی دارد وگرنه اعتقاد من این است که رسانه می تواند در امر نظارت همگانی بسیار موثر باشد.

بخشی از صحبت های دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در این مطلب آمده است:

** زندان‌ها گنجایش این تعداد زندانی با جرائم سبک تا سنگین  را ندارد، اردوگاه اسدآباد در اصفهان از سال‌های گذشته تشکیل شده است که پذیرای قالب افرادی است که تحت عنوان مواد مخدر تحت تعقیب قرار می گیرند.از فضای زندان بهتر است برای زندانیان نیازمند ساز و کار اصلاحی استفاده شود و این امر ممکن نیست مگر با طبقه بندی زندان که اداره زندان ها و دادگستری به دنبال آن است.

** خشکی رودخانه زاینده رود، استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری را درگیر ساخته است، بر این اساس دستگاه قضایی استان با نگاه ملی و از طریق ساز و کار قانونی موضوع آب را دنبال می کند. در بسیاری مواقع به لحاظ محرمانه بودن مسایل حتی برخی پی‌گیری ها قابل بیان نیست، دستگاه قضایی استان با نگاه ملی و کلان وظیفه ای که در ارتباط با حقوق عامه مردم در ارتباط با آب دارد را پیگیری می‌کند.

***بر این اساس حقوق عامه مردم اصفهان در ارتباط با تامین آب شرب و حق آبه کشاورزان در حدود قانونی مورد پیگیری قرار گرفته و بررسی می شود.

**رعایت نظم عمومی نیز بخشی از حقوق عامه مردم محسوب می‌شود و تجمع، اخلال و رویکرد تخریبی ممنوع است، در حقابه کشاورزان اصفهان و قانونی بودن آن تردیدی وجود ندارد اما به لحاظ کاهش نزولات آسمانی امکان ایفای آن نیز در شرایط فعلی وجود ندارد و باید زمینه احقاق این حق با بارش باران و تامین آب لازم فراهم شود.

**تنها در شرایطی که نزولات آسمانی وجود دارد و حق‌آبه پرداخت نشده دریافت خسارت امری طبیعی است. گرچه در شرایط کنونی که بارندگی کافی نیست نیز مقداری خسارت به کشاورزان پرداخت شده است اما کشاورزان باید در سود زیان امر هر دو شریک باشند.البته تا حد امکان این خسارت به کشاورزان پرداخت می‌شود اما نباید فراموش کنیم که در شرایطی که شرب مردم نیز در خطر است ما امکان اختصاص آن به بخش کشاورزی را نداریم اما در عین حال از حقوق کشاورزان نیز دفاع می کنیم. ما با نگاه استانی و ملی به قضیه نگریسته و مسئولان استانی نیز با تمام توان سعی در رفع مشکلات آبی دارند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *