حمید رضا قطبی: پاشنه آشیل سینمای ایران نظارت است

کارگردان «جامه دران» گفت: باید به فیلمساز و نگرش فکری توجه ویژه تری را لحاظ کرد، آزادی بیشتر کمک شایانی به بروز استعداد افراد هنرمند می دهد و فیلمساز با اطمینانی که از متولیان این رشته دریافت می کند با اعتماد به نفس مثال زدنی مشغول انجام فعالیت می شود.

حمیدرضا قطبی کارگردان سینما جدایی بخش بین الملل از بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر را مفید دانست، و اظهار کرد: شخصا از تجربه های جدید و تازه به شدت استقبال می کنم، نکته مثبت نحوه این مدل اکران شاید تمرکز اهالی رسانه و سینما در رابطه با کیفیت های محتوای وتکنیکی آثار است که این مسئله باعث افزایش سواد و دانش فیلمسازان واهالی رسانه می شود که باید آن را به فال نیک گرفت.

وی در ارتباط با اقتصاد سینما در سال جاری گفت: باید تحولاتی را در زمینه تعداد و کیفیت های ساختار سالنهای سینما اتخاذ کنیم، بسیاری از شهرهای کشورمان متاسفانه هنوز از فقدان یک سالن سینما رنج می برند. سالن های سینمایی که در مراکز تجاری شهر تهران دایر شد با استقبال وصف ناپذیر عموم مردم و علاقه مندان این حوزه مواجه شد، وقتی که چنین استقبالی را از یک پدیده مشاهده می کنیم باید به سمت جریان ساز یان حرکت کنیم و از آن ظریفیت نهایت استفاده را کسب کنیم.

این کارگردان در بخش دیگری از سحنان خود به اهمیت اقتباس در فیلمسازی اشاره کرد و توضیح داد: در این زمینه دچار مشکلات عظیمی هستیم و کمتر شاهد ساخته شدن یکی از اقتباس های داستانی در فیلم ها هستیم. تجربه بنده در اقتباس «جامه دران» واقعا برایم شگفت انگیز بود، به دلیل اینکه تمام جزئیات رفتاری افراد در هر جایگاه اجتماعی که هستند، تعریفی خودش را جداگانه عرضه کرده است و فیلمساز خیلی راحت تر با جهان بینی تمامی شخصیت های داستانی روبه رو می شود.

وی پاشنه آشیل سینمای ایران را نظارت دانستند و تاکید کرد: نظارت در فرهنگی سینما وجود ندارد و بیشتر این نظارت ها به سمت دخالت و مداخله گری جریان دارد. باید به فیلمساز و نگرش فکری توجه ویژه تری را لحاظ کرد، آزادی بیشتر کمک شایانی به بروز استعداد افراد هنرمند می دهد و فیلمساز با اطمینانی که از متولیان این رشته دریافت می کند با اعتماد به نفس مثال زدنی مشغول انجام فعالیت می شود.

قطبی در رابطه با فعالیت های آینده خود گفت: فعلا منتظر اکران «جامه دران» هستم و هیچ طرح یا فیلمنامه در دست ساخت ندارم. “به نقل از خبرگزاری دانشجو”

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *