دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان خبر داد: ارسال ۱۶۷۷ اثر به دبیرخانه جشنواره حسنات/تهران و اصفهان پیشتاز

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان از ارسال یک‌هزار و ۶۷۷ اثر به دبیرخانه جشنواره پنجم حسنات خبر داد.

امیر حسین عشاقی در گفتگو با خبرنگار مهر، در این ارتباط اظهار داشت: جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات از سال ۸۹ با هدف نهادینه کردن فرهنگ نیکوکاری با زبان هنر در جامعه آغاز به کار کرد و در طول سالهای برگزاری بازخورد خوبی در راستای اهداف این جشنواره شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: حسنه و نیکوکاری تنها شامل موارد مادی نمی شود و بر این اساس در بسیاری از فیلم های سال های قبل شاهد سوژه های جالبی از ‌نیکوکاری بودیم که می تواند الگوهای خوبی برای گروه‌های هدف در جامعه باشد.

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با اشاره به اینکه احسان و نیکوکاری از موضوعات اصلی جشنوارها امسال است، تصریح کرد: با توجه به مشکلات سالهای اخیر رودخانه همیشه جاری اصفهان، یعنی زاینده رود موضوع ویژه جشنواره امسال قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۵ مهرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره حسنات است، بیان داشت: تاکنون یک هزار و ۶۷۷ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

عشاقی بیان داشت: هنرمندان تمام استان‌های کشور آثار هنری خود را در قالب فیلم‌نامه، فیلم داستانی، مستند و پویانمایی و با مضامین احسان و نیکوکاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هنرمندان استان تهران با ۴۲۷ اثر و هنرمندان استان اصفهان با ۳۲۷ اثر پیشتاز ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره بوده‌اند، بیان داشت: هنرمندان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی بیشترین سهم تولید و ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره پنجم را داشتند.

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان ابراز داشت: بر این اساس در بخش فیلم ۶۶ درصد آثار دریافتی در قالب فیلم داستانی، ۲۳ درصد مستند و ۱۱ درصد پویانمایی است و در بخش فیلمنامه نیز ۸۸ درصد آثار فیلمنامه داستانی، ۹ درصد پویانمایی و ۳ درصد مستند است.

وی با بیان اینکه ۶۲ درصد شرکت‌کنندگان در بخش مسابقه ملی، ۲۵ درصد تجربه نخست و ۱۳ درصد بخش تجربی شرکت‌ کرده‌اند، اضافه کرد: همچنین ۱۶ درصد از هنرمندان دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۶ درصد دارای مدرک دکتری و ۱۳ درصد نیز دارای مدرک کاردانی هستند.

عشاقی  بیان داشت: کهنسال‌ترین هنرمند شرکت کننده در جشنواره ملی فیلم کوتاه از شیراز و جوان ترین هنرمند نیز دانش‌آموز دوره سوم ابتدایی از شهر اصفهان است.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و اتاق بازرگانی اصفهان برای برگزاری بهتر پنجمین دوره جشنواره ابراز داشت: این دو نهاد برای هنرمندانی که فیلم و یا فیلمنامه خود را در دو موضوع «قرآن و عترت» با محوریت تبیین داستان های قرآنی و سیره ائمه اطهار (ع)  «تسهیل گری و کارآفرینی اجتماعی» ارسال کنند جوایز ارزنده ای در نظر گرفته است.

گفتنی است آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات ۱۵ مهرماه است و شرکت در آن برای هنرمندان سراسر کشور آزاد است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *