درآمد بیش از یک هزار و ۹۲۵ میلیارد ریالی گمرک اصفهان در سال ۹۶

حدیث بابایی

مدیر کل گمرک اصفهان  گفت : در سال ۱۳۹۶ و در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی، با راه اندازی و استفاده از  سامانه های امور گمرکی و  پنجره تجارت فرا مرزی شاهد افزایش ۲۰ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان  بودیم.

اسداله احمدی ونهری با اعلام این خبر، اظهار کرد: در سال  ۱۳۹۶ از استان اصفهان ، ۱۰۵۰  قلم کالا به  وزن چهار میلیون و ۹۶۰  هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۷۴۹  میلیون و ۶۵۸  هزار دلار، کالا به مقصد ۱۰۷ کشور جهان صادر شد  که در مقایسه با  سال ۹۵ ، از لحاظ وزن ۷۱ درصد و از حیث ارزش ۴۵  درصد افزایش  داشته است.

وی عمده ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را ، آهن آلات و فولاد به ارزش ۵۳۰ میلیون دلار ، محصولات پتروشیمی به ارزش ۳۹۵ میلیون دلار  و  فرش به ارزش ۱۵۸ میلیون دلار برشمرد و  افزود: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان عراق با ۴۳۴ میلیون دلار ۲۵ درصد، امارات متحده عربی با ۲۷۵ میلیون دلار ۱۶ درصد، افغانستان  با ۲۴۸ میلیون دلار ۱۴  درصد، پاکستان با ۱۳۸ میلیون دلار ۸ درصد و تایلند با ۱۲۳ میلیون دلار، ۷ درصد سهم از کل صادرات استان را به خود اختصاص دادند.

مدیر کل گمرک اصفهان هم چنین اضافه کرد: سال گذشته ۸۸ هزار و ۳۸۸  تن کالا به ارزش ۳۹۳ میلیون و ۹۷۶ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱ درصد و از حیث ارزش ۱۶ درصد افزایش یافته بود.

وی با بیان اینکه در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از  سامانه های امور گمرکی و  پنجره تجارت فرامرزی شاهد افزایش ۲۰ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان  بودیم، اظهار کرد: این اداره کل با داشتن ۱۳۸ کارمند درسال۱۳۹۶ بالغ بر یک هزار و ۹۲۵ میلیارد و ۷۸۸ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرد.

احمدی ونهری در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان در سال ۱۳۹۶، گفت: ماشین آلات مکانیکی با ۳۳ درصد، ماشین آلات برقی با ۱۶ درصد، اجزا و قطعات منصفله ماشین آلات ۸ درصد، کاغذ و مقوا  با ۲  درصد از مهمترین کالاهای وارداتی به استان بوده است.

وی یادآور شد:  عمده ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۲۰ درصد، آلمان با ۱۵ درصد، ایتالیا با ۱۴ درصد و کره جنوبی با ۱۱ درصد از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به خود اختصاص دادند.

مدیر کل گمرک اصفهان خاطرنشان کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت شبانه روزی در این مدت، تشریفات امور مسافری بالغ بر ۴۴۵ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داد که در مقایسه با سال ۹۵،  هشت  درصد کاهش  داشته است.

وی اظهار کرد: سال گذشته واحد قضایی گمرک اصفهان،  ۱۲۹۷ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش ۵۸۴ میلیارد و ۴۹۱ میلیون ریال رسیدگی کرد که در مقایسه با سال۹۵ ، از نظر تعداد ۸ درصد و از حیث ارزش ۳۳ درصد کاهش داشته است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *