درهفته ۶۰ هزار گردشگر وارد باغ بهادران می‌شود

مرتضی شریفی

شهردار باغ بهادران در کنفرانس خبری که درسالن اجتماعات این شهربرگزار شدبا تأکید بر اینکه باید از مدیریت سنتی و بدون برنامه فاصله گرفت، افزود: با توجه به وظایف سنگینی که شهرداری‌ها برعهده‌گرفته‌اند چنانچه به سمت مدیریت مدرن و علمی نرویم با خسارت‌های سنگینی مواجه خواهیم شد.

شهردار باغ بهادران با اشاره به ضرورت اجرایی شدن مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در جامعه، تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، اجرایی شدن مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی یک امر اجتناب‌ناپذیر به‌حساب می‌آید و شهرداری باغ بهادران درصدد است تا با چنین رویکرد و روحیه جهادی برنامه را در پیش بگیرد.

رئیس اسبق اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لنجان یاد آور شد: با توجه به پیشینه بخش باغ بهادران و ظرفیت‌های موجود در این منطقه، این شهر سابقه درخشانی در مباحث تاریخی، انقلابی، مذهبی و گردشگری دارد و همین موضوع حساسیت فعالیت در این منطقه را بیش‌ازپیش می‌کند.

وی از کسب رتبه سوم شهر باغ بهادران در جذب گردشگر استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: باغ بهادران با جمعیتی بالغ‌بر ۱۰ هزار نفر به جمعیتی بالغ‌بر ۵۰ الی ۶۰ هزار نفر در طول یک هفته خدمات می‌دهند و ضروری است برای بهبود و ارتقای خدمات به گردشگران، سایر نهادهای خدمت‌رسان هم وارد گود شوند.

شهردار باغ بهادران با اشاره به تدوین طرح مطالعاتی و آماده شدن ۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری در بخش باغ بهادران، اظهار کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی خاص بخش باغ بهادران به دنبال شکل‌گیری توریسم سلامت و ایجاد یک دهکده بزرگ سلامت در منطقه هستیم.

محمدی با تأکید بر رعایت مسائل زیست‌محیطی در بخش باغ بهادران متذکر شد: حجم بالایی از گردشگران در طول هفته به شهر توریستی باغ بهادران مراجعه می‌کنند و تلاش شبانه‌روزی شهرداری باغ بهادران در توجه به مسائل زیست‌محیطی نباید باعث غفلت سایر نهادها نسبت به این موضوع حیاتی شود.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از صنایع بزرگ در منطقه تصریح کرد: کارخانه‌ها و شرکت‌ها و یا حتی صنایع بزرگ در منطقه باید حق‌وحقوق شهروندان لنجان را محترم بشمارند و عوارض ارزش افزوده و آلایندگی خود را به مردم پرداخت کنند.

شهردار باغ بهادران افزود: برخی از کارخانه‌های بزرگ در شهرستان به‌جای ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در منطقه، سرمایه‌های خود را در خارج از شهرستان زنجان سرمایه‌گذاری می‌کنند درحالی‌که ظرفیت‌های بسیار خوبی در منطقه وجود دارد.

وی از کسب رتبه سوم شهر توریستی باغ بهادران در جذب گردشگر استان اصفهان خبر داد و خاطرنشان کرد: بخش باغ بهادران پس از شهرستان‌های اصفهان و کاشان رتبه سوم جذب گردشگر در استان اصفهان را با جمعیتی بالغ‌بر ۶۰ هزار نفر به خود اختصاص داده است.

محمدی با اشاره به کمبود مراکز درمانی در بخش باغ بهادران خواستار شد: بخش باغ بهادران ۳۲ روستا را تحت پوشش دارد که جمعیت افراد ساکن در این منطقه به‌علاوه جمعیت بالای گردشگران هفتگی در این شهر توریستی موجب می‌شود تا در روند بهبود و ارتقاء مراکز درمانی این منطقه هرچه سریع‌تر تصمیم‌گیری شود.

شهردارباغ بهادران گفت: زمینی برای احداث درمانگاه شبانه‌روزی و ارائه خدمات بهداشتی درمانی در باغ بهادران درنظر گرفته‌شده است اما متأسفانه دانشگاه علوم پزشکی به تعهدات خود در این زمینه عمل‌نکرده و این پروژه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

 وی یادآور شد: مدیریت شهری باید در خصوص شهروندمداری و برنامه محوری حرکت کند که لازمه آن توجه به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، صرفه‌جویی در امکانات و کار و روحیه جهادی است.

محمدی با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های خاص شهر توریستی باغ بهادران سبب نگاه فرا منطقه‌ای و ملی به این بخش شده است.

وی بابیان اینکه ۵۰ طرح و فرصت سرمایه‌گذاری در شهر توریستی باغ بهادران شناسایی‌شده و طرح مطالعاتی آن‌ها هم تکمیل‌شده است خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به بهترین نحو، حل مشکل اشتغال جوانان و برون‌رفت مشکلات اقتصادی شهرداری‌ها درگرو سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی است.

شهردار باغ بهادران توجه به مسائل زیست‌محیطی باغ

بهادران را ضروری دانست و اظهار کرد: متأسفانه شبکه فاضلاب خانگی شهر باغ بهادران هنوز تکمیل‌نشده است و این موضوع جدای از خساراتی که برای مردم شهر به همراه دارد مسائل زیست‌محیطی شهر باغ بهادران را هم تحت شعاع قرار می‌دهد و ضرورت دارد تا علاوه بر شهرداری و مردم این شهر، سایر دستگاه‌های دولتی نیز باید برای حفظ سلامتی شهروندان و بهبود مسائل زیست‌محیطی از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

محمدی خواستار تسریع در تصویب طرح بافت فرسوده شهری در باغ بهادران شد و تصریح کرد: داشتن شهری پویا، بروز و اقتصادمند در گرو توجه به بافت فرسوده است و چنانچه این موضوع مورد غفلت قرار بگیرد حاشیه‌نشینی در این بخش افزایش پیدا می‌کند و بافت اصلی شهر خالی از سکنه خواهد شد که از مسئولان ذی‌ربط تقاضا داریم اقدامات لازم در خصوص حل این مشکل را عملیاتی کنند.

وی با توجه به پراکندگی روستاهای بخش باغ بهادران اختصاص تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی به این بخش را نامطلوب دانست و خاطرنشان کرد: وجود تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی در این بخش مانع از خدمت‌رسانی صحیح و به‌موقع در حوادث آتش‌سوزی و تصادفات جاده‌ای شده است.

محمدی با تأکید بر استقرار یک ایستگاه آتش‌نشانی روستایی در بخش باغ بهادران متذکر شد: توسعه ایستگاه آتش‌نشانی فعلی، جذب نیرو و تجهیز بیشتر این ایستگاه می‌تواند تا حدودی به حل این مشکل کمک کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *