در آستانه شب یلدا، طرح بازرسی ونظارت ویژه اصناف در استان اصفهان کلید خورد

 زهرا نصیری

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در گفتگو با کیمیای وطن گفت: با نزدیک شدن شب یلدا و همچنین افزایش تقاضای برخی از کالاها، این مدیریت برای پیشگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، با استفاده از۲۴۵نفر از بازرسان طرح تشدید بازرسی و نظارت را در این استان اجرا می‌کند.

جواد محمدی فشارکی ، هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و برخورد با تخلفات احتمالی، نظارت بر رعایت نرخ‌های تعیین شده برای این کالا‌ها بیان کرد و افزود: طرح تشدید نظارت و کنترل بازار با محوریت نظارت بر روند عرضه اقلام از جمله انواع میوه، آجیل، شیرینی و اقلام مخصوص شب یلدا تا ابتدای دی به صورت همزمان در این استان اجرا می‌شود.

 وی افزود: بازرسان اصناف این استان در قالب تیم‌های محسوس و نامحسوس با پایش عرضه اقلام ضروری در بازار، با هرگونه تخلف صنفی برخورد قانونی و با تشکیل پرونده، متخلفان هر صنف را به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی می‌کنند.

وی گران‌فروشی و درج نکردن قیمت را از تخلفات شایع در بازار کالا‌های هدف در این طرح برشمرد و بر برخورد قانونی بازرسان با گران و کم‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر نکردن صورت حساب تاکید کرد. وی از شهروندان خواست هنگام خرید اقلام مورد نیاز خود به واحد‌های صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه و هر گونه تخلف را با شماره تماس ۱۳- ۳۲۳۵۲۰۱۲ اطلاع رسانی کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *