در نشست خبری سخنگوی دولت مطرح شد: مدیرانی که دریافت‌های نامتعارف دارند، عزل می‌شوند

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در پاسخ به سوالی درباره عزل مدیرانی که حقوق و پاداش‌های نامتعارف دارند، گفت: قطعا درباره برخورد با کسانی که شامل بخشنامه آقای رییس جمهور شوند، اقدام می‌شود.
وی در ادامه توضیحاتش گفت: به دفعات آقای رییس جمهور و نهادهای نظارتی در قوه مجریه از این دست برخوردها را انجام داده‌اند؛ البته ضرورتی به انتشار رسانه‌ای این مسایل نیست. درباره حقوق مدیران ارشد نیز هر چکی که صادر می‌شود، یک امضای ذی‌حساب باید در پای آن قید شود و نظارت از این طریق صورت می‌گیرد. پرداخت‌های نامتعارف در وزارتخانه‌ها نیست؛ بلکه در بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌هاست. اگر دو سه مورد از این اتفاقات افتاد، قابل تسری نیست که ما هر مدیر بانکی را می‌بینیم فکر کنیم از مزایای خاص استفاده کرده یا دریافت غیرمتعارف دارد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در ادامه با اشاره به اجرای بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری برای همه مشاغل و کارکنان دولت گفت: طبق دستور آقای رییس جمهور این نابرابری جبران می‌شود و تمامی‌کارمندان از این بند استفاده خواهند کرد. برای ایجاد عدالت در پرداخت‌ها دولت تا پایان امسال ۱۴هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است. همچنین قانون مدیریت خدمات کشوری اصلاح می‌شود؛ به نحوی که جلوی هر محلی که پاداش غیرمتعارف ایجاد می‌کند، گرفته شود.
همچنین کسانی که در سنوات گذشته بازنشسته شده‌اند و از فوق العاده‌های ماده ۶۸ استفاده نکرده‌اند، در سال‌های اجرای برنامه ششم توسعه دریافتی‌شان ترمیم می‌شود تا بازنشسته ای نداشته باشیم که نابرابری در دریافت داشته باشد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *