در پی واکنش ایران به فاجعه منا؛ اظهارات زیبا کلام درباره حادثه منا، رسانه سعودی را شارژ کرد

رسانه های سعودی همواره به دنبال نقطه ضعف از سیاست داخلی ایران برای حمله به مقامات کشور و تبلیغ علیه ارزش های انقلاب اسلامی در شبکه های اجتماعی و شبکه های ضد ایرانی در ماهواره ها هستند.

 

 

به ویژه بعد از راه اندازی خط جدید اعراب از سوی سعودی ها برای حمله رسانه ای گسترده علیه ایران اسلامی، حمله به ایران از طریق رسانه های گروهی اعراب و فضای مجازی بسیار محسوس جلوه می دهد.

 

 

در این رابطه وب سایت شبکه سعودی العربیه در گزارشی به مقاله اخیر صادق زیبا کلام درباره حادثه منا و واکنش مقامات کشور به این فاجعه اشاره کرد و گزارش داد: «شبکه العربیه با انتشار اظهارات صادق زیبا کلام فعال سیاسی و آکادمیک ایرانی در وب سایت این شبکه تحت عنوان «فعال ایرانی: حادثه منا کینه ایران از اعراب را نمایان کرد»، غضب روزنامه حامی رهبر عالی ایران را برافروخت.»

 

 

العربیه در ادامه گزارش داد: «روزنامه کیهان با انتشار اظهارات زیبا کلام که در وب سایت العربیه منتشر شده بود، او را دشمن ایران و حامی سعودی ها توصیف کرد.»

 

 

العربیه در ادامه افزود: «زیبا کلام در پی حادثه منا تنها فضای «نژادپرستانه» ایرانی ها و مسئولان این کشور در تعامل با اعراب را به بوته نقد کشیده بود و گرنه چیزی خاصی در مقاله ایشان نیامده است(!)»

 

 

لازم به ذکر است که زیبا کلام در مقاله خود نوشته بود: «برخلاف سایر مسلمانان دیگر، پاسخ ما ایرانیان به این پرسش که «مسئولیت تراژدی منا بر عهده کیست؟» روشن است. پاسخ یا درست‌تر گفته باشیم «پاسخ‌های» ما در قبال این پرسش در قالب مجموعه‌ای از واکنش‌ها ظاهر شدند. یکی از واکنش‌ها بیرون ریختن تعصبات و احساسات نژادپرستانه بسیاری از ما ایرانیان علیه اعراب بود.

 

 

حادثه منا مستمسک و بهانه مناسبی شد برای بسیاری از ایرانیان تا دق‌ودلی‌شان را بر سر اعراب خالی کنند. فرضشان بر این بود که آن حادثه در نتیجه سوء مدیریت و بی‌لیاقتی سعودی‌ها اتفاق می‌افتاد و ایرانیان با توهین به اعراب می‌خواهند گلایه و عکس‌العملشان به سعودی‌ها را نشان دهند.»

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *