رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون: ارتقای فرهنگ عمومی در گرو توجه به امر به معروف و نهی از منکر است

برای ارتقای فرهنگ در جامعه نیاز به عوامل و امکانات مختلف داریم اما به طور کلی اگر امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک وظیفه ی شرعی عمل کنیم، فرهنگ جامعه، شهر و روستا ناخودآگاه ارتقا می یابد.

به گزارش صاحب نیوز به نقل از سفیر تیران و کرون، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: کلمه ی فرهنگ، بار بسیار زیادی دارد و اصل کلمه ی فرهنگ به معنای کلیه ی آداب و رسوم و رفتار یک ملت، یک قوم و یک قبیله است.

حجت الاسلام صادق صالحی با اشاره به نقش آموزش در نظام فرهنگ عمومی بیان نمود: شکی نیست که آموزش پایه ی اصلی فرهنگ است و این آموزش در هر قشری و هر سنی می تواند متفاوت باشد.

وی افزود: آموزش، اساس فرهنگ است و صرف برگزاری کلاس نیست بلکه، یک اشاره و یا یک رفتار از سوی پدر، مادر و بزرگترها، آموزش تلقی می گردد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش رسانه های گروهی در فرهنگ سازی یک جامعه اظهار داشت: تمامی رسانه های جمعی، بین المللی و جهانی در فرهنگ سازی موثر هستند چرا که رفتار و افکار جوانان امروزی برگرفته از این رسانه هاست.

صالحی با بیان اینکه فرهنگ در یک جامعه باید تقویت شود، گفت: برای ارتقای فرهنگ در جامعه نیاز به عوامل و امکانات مختلف داریم اما به طور کلی اگر امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک وظیفه ی شرعی عمل کنیم، فرهنگ جامعه، شهر و روستا ناخودآگاه ارتقا می یابد.

وی افزود: اگر بخواهیم فرهنگ را تقویت کنیم باید اعمال و رفتار و کردار ما رنگ الهی بگیرد تا بتواند برای جامعه تاثیرگذار باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرهنگ های غلط در جامعه بیان داشت: سبک زندگی غیر اسلامی، طلاق، به تعویق افتادن ازدواج، اعتیاد به مواد مخدر و فضاهای مجازی، قمه زدن در مراسم های مذهبی، عدم احترام فرزندان به والدین و قضاوت عجولانه نسبت به مسائل مختلف در جامعه از جمله فرهنگ های غلط می باشند که به منظور اصلاح آنها باید همگی تلاش کنیم.

صالحی با بیان برگزاری چندین جلسه ی شورای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان تیران و کرون، اظهار داشت: برگزاری مسابقه های کتابخوانی توسط ارگان های مختلف دولتی، پیگیری تاسیس دارالقرآن در سطح شهرستان و اقدامات اولیه برای رفع سد معابر از نمونه های مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *