رئیس پلیس انتظامی استان اصفهان: سربازان برای مبارزه با جرائم سایبری به خط می‌شوند

 

زهرا نصیری

فرمانده انتظامی استان اصفهان با دست پر و پیمان به نشست خبری با خبرنگاران آمد و از کسب رتبه نخست پلیس آگاهی و فتا درزمینه کشف وقایع در سطح کشورخبر داد واز زنگ خطری هم سخن گفت که مردم اصفهان باید نسبت به ان هوشیار و آگاه باشند. سرتیپ دوم پاسدارعبدالرضا آقاخانی، ازافزایش ۵۹ درصدی افزایش کلاهبرداری در استان اصفهان طی ۹ ماهه سال جاری خبرداد و بیان داشت: پلیس توانست در ماهی که گذشت ۳۰۰ میلیارد ریال زمین خواری دراستان کشف کند همچنین اعضای باند بزرگ احشام نیز دستگیر شدند وبرای برخورد با قاچاقچیان کالا و ارزبه صورت جدی وارد برنامه ریزی کرده‌ایم. وی از به خط کردن سربازان غیر محسوس برای مبارزه با جرائم سایبری خبر داد و تأکید کرد: اشرافیت کامل و جامع در فضای مجازی برای پیشگیری از وقوع جرائم سایبری را هدف‌گذاری کرده‌ایم. وی در رابطه با نظارت پلیس بر معابرو پیاده روها که رانندگان خاطی اقدام به پارک خودرو می‌نمایند به خبرنگارکیمیای وطن گفت: در برخی خیابان‌ها به دلیل اینکه مشاغل خاصی مانند خوار و بار فروشان، موبایلی‌ها، فروشندگان وسایل خوردو وجود دارند تجمع و ترافیک بالایی از خودروها را شاهد هستیم که این مساله نیاز به همکاری شهرداری هم دارد ولی پلیس برای پیشگیری از این تخلفات برای شب عید برنامه دارد که بزودی اجرایی می‌شود.

مردم به عوامل جرم حساسیت نشان دهند

سردار آقاخانی با اشاره به اینکه مردم باید نسبت به ترددها، سکونت‌ها و تجمعات و حرکات غیرمعمول در سطح محلات حساسیت نشان دهند افزود: در فعالیت‌های اقتصادی مردم باید توجه به رعایت اصول معاملات داشته باشند، پول‌شویی، صدور چک بلامحل و پرونده‌ها نشان از اهمیت این موضوع دارد. وی شناسامه دار کردن انبارهای دپوی کالا است را برنامه جدی پلیس برای جلوگیری ازانبار کردن کالای قاچاق عنوان کرد و گفت: در ۹ ماهه سال جاری چهار درصد در تشکیل پرونده‌های قاچاقچیان کالا و ارزرشد داشته‌ایم، در این زمینه پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۳۳۳ درصد و در پرونده‌های بالای یک‌صد میلیون تومان ۹۲ درصد با افزایش روبه رو بوده‌ایم. فرمانده انتظامی استان اصفهان، شبکه‌ها و باندهای مواد مخدر، توزیع‌کنندگان خرد در محلات و معتادان ولگرد را سه محور اصلی برخورد پلیس اصفهان دانست و گفت: کاهش جرائم خشن به میزان شش درصد، افزایش دودرصدی کشفیات سرقت، کشف مواد مخدر ۳۲ درصد افزایش، کشف تجهیزات ماهواره‌ای افزایش ۸۷ درصد و کشف دو هزار و ۱۰۶ درصد سوخت قاچاق در خارج از شبکه در آذرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه صورت گرفته است.

کشفیات پلیس

سردار آقاخانی با اشاره به آمار ۹ ماهه کشفیات و اقدامات پلیس استان اصفهان، گفت: کشف ۲۸ تن انواع مواد مخدر، کشف ۴۹۸ هزار لیتر سوخت قاچاق، تعداد یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ و ۷۷ هزار و ۴۲۰ مورد تماس با ۱۹۷ انجام‌گرفته است. وی افزود: در دستگیری در حوزه مواد مخدر افزایش ۳۸ درصدی را شاهد هستیم، در حوزه قاچاق کالا و ارز ۱۴ درصد افزایش، در برخورد با افراد شرور ۴۰ درصد افزایش و دستگیری سارقان با یک درصد افزایش روبرو بوده‌ایم. سردار آقاخانی در خصوص عوامل احصا شده مؤثر در تصادفات جاده‌های درون و برون‌شهری اظهار کرد: خستگی و خواب‌آلودگی ۵۴ درصد، وعدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت غیرمجاز ۱۷ درصد تأثیر داشته است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *