راهپیمایی روز قدس، بیانگر وفاداری به آرمان های انقلاب و استکبار ستیزی است

فرزانه افسرطه

در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی قدس با حضور اعضای ستاد برگزاری مراسم روز قدس برگزار شد، برنامه ریزی های بعمل آمده برای راهپیمایی به سمت مصلای بزرگ امام خمینی (ره) از سه مسجد اصفهان و در سه مسیر اعلام شد.
جعفر عسگری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به توصیه هایی که در فرهنگ و دین ما برای دفاع از مظلوم شده است، این سخن پیامبر اسلام را یادآور شد که هر کس صدای مظلومی را می شنود و به کمک او نشتابد، مسلمان نیست، و گفت: دفاع از مردم مظلوم فلسطین از وظایف ماست. وی با عنایت به اینکه پس از مکه و مدینه، مسجدالاقصی قبله گاه مسمانان است و هر ساله شاهد مبارزات مردم غزه برای دفاع از این حق مسلمین هستیم، نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان بعنوان روز قدس را توسط امام خمینی (ره) بعنوان روز هشدار نام برد. وی از برگزاری مراسم با شکوه روز قدس، متاثر از اندیشه های حضرت امام برای مبارزه با استکبار و تجهیز مسلمانان در مقابل استکبار سخن راند و گفت: به دستور نماینده ولی فقیه، راهپیمایی روز قدس به سمت مصلای بزرگ امام می باشد که در سه مسیر مردم به هم ملحق می شوند. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: مسیر یک از مسجدالاقصی در چهارراه فلسطین، مسییر دو از مسجدالهادی در میدان انقلاب و مسیر سه از مسجد موسی بن جعفر(ع) در حکیم نظامی است. ضمن آنکه طبق هماهنگی، سرویس های اتوبوسرانی، سرویس های ویژه ای برای تردد مردم ارائه می کنند. عسگری، سخنران اصلی مراسم روز قدس را، حجه الاسلام سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد. وی شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را بیانگر وفاداری به آرمان های انقلاب و استکبار ستیزی توصیف کرد.
انعکاس روز قدس در صدا و سیما
در ادامه، معصوم زاده، معاون سیمای مرکز اصفهان با اشاره به سالگرد ارتحال امام (ره) و اهمیت روز جهانی قدس، از برنامه های متعددی که صدا و سیما برای این ایام تدارک دیده است، خبر داد و افزود: در رابطه با روزهای ۱۴ و۱۵ خرداد، مستندهای مختلفی با این مضمون پخش می شود. همچنین، به مناسبت روز قدس، فیلم و سریال های تلویزیونی پخش می شوند و سعی کرده ایم تا بهترین جلوه ها را داشته باشیم و بتوانیم روز قدس را در برنامه های صدا و سیما انعکاس دهیم.
ممنوعیت پارک خودرو در محدوده مصلا
سرهنگ چلمغانی، رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و روز جهانی قدس، از پیش بینی های بعمل آمده برای حضور جمعیت زیاد مردم در راهپیمایی رئز قدس خبر داد. وی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به موارد فوق ، از ۲۴ ساعت قبل با نصب بنرهایی در سطح شهر اطلاع رسانی برای کنترل ترافیک در مسیرهای راهپیمایی می کند. همچنین، برای سهولت حرکت جمعیت در خیابان های مصلا و شهید نیکبخت، بنرهایی برای خودداری از توقف خودرو نصب می شود. وی با تاکید بر اینکه مردم باید از پارک خودرو در این خیابان ها از شب قبل اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: اگر خودرویی پارک شود، به پارکینگ سیلو انتقال داده میشود. سرهنگ چلمغانی توصیه کرد: مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند. وی افزود: محل پارک خودروهای جانبازان و موتورسیکلت ها در پارکینگ سیلو پیش بینی شده است.
ارائه سرویس های فوق العاده اتوبوسرانی در این نشست، قدرت اله افتخاری مدیرعامل اتوبوسرانی اصفهان از ارائه سرویس های فوق العاده روزانه در این ایام در سطح شهر خبر داد و گفت: علاوه بر سرویس های عادی روزانه، شرکت واحد، ارائه سرویس های ویژه در محدوده گلستان شهدا را پیش بینی کرده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *