رشد ۲۶ درصدی صادرات از استان اصفهان

پریسا خاکبازان

در۸ماهه امسال ۷۰۶  قلم کالا به  وزن سه میلیون و ۳۹  هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۲۴  میلیون و ۲۲  هزار دلار،کالا از اصفهان به مقصد ۹۷ کشور جهان صادر گردیده است  که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۴۹ درصد و از حیث ارزش ۲۶  درصد افزایش  داشته است.

مدیر کل گمرک اصفهان به کیمیای وطن گفت: عمده ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را ، محصولات پتروشیمی به ارزش ۲۴۹ میلیون دلار  ،آهن آلات و فولاد ۲۴۹ میلیون دلار،  فرش ۱۰۸ میلیون دلار بوده است.

   اسداله احمدی ونهری، اظهار داشت: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان  اصفهان عراق با ۲۸۰ میلیون دلار و ۲۷ درصد ، امارات متحده عربی با ۱۶۶ میلیون دلار  ۱۶ درصد  ،افغانستان  با ۱۶۰ میلیون دلار و ۱۶  درصد  ، پاکستان  با ۷۹ میلیون دلار و ۸ درصد و چین  با ۵۷ میلیون دلار و ۶ درصد  سهم ازکل صادرات استان  می باشند.

وی با بیان اینکه ۵۹ هزار و ۷۷۲  تن کالا به ارزش ۲۶۶ میلیون و ۲۴۵ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۵ درصد و از حیث ارزش ۲۸ درصد افزایش  یافته است افزود:  در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از  سامانه پنجره فرا مرزی شاهد افزایش ۴۳ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان  هستیم .

وی در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان در۸ماهه امسال گفت : ماشین آلات مکانیکی با ۲۸ درصد،ماشین آلات برقی با ۱۶ درصد،اجزا و قطعات منصفله ماشین آلات ۱۰ درصد، کاغذ و مقوا  با ۳  درصد و پنبه ۳ درصد  بوده است .همچنین عمده ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۲۱ درصد ،کره جنوبی با ۱۴ درصد ، ، آلمان با ۱۲ درصد ایتالیا با ۱۲ درصد از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به اختصاص داده اند.

وی تصریح کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت شبانه روزی ، طی این مدت، تشریفات امور مسافری بالغ بر ۳۵۱ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ۳  درصد افزایش  داشته است .

احمدی ونهری اظهار داشت: طی این مدت واحد قضایی گمرک اصفهان ،  ۸۹۵ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش ۴۲۸ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال رسیدگی نموده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۳ درصد افزایش و حیث ارزش ۱۵ درصد کاهش داشته است .

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *