رونق صنعت گردشگری در اصفهان منوط به توسعه فرودگاه است

فرزانه افسرطه

در نشستی که رئیس هیئت‌مدیره گروه تورهای بعثت با خبرنگاران به منظور برطرف‌کردن نگرانی‌های ایجادشده درباره لغو مجوزهای مؤسسه داشت، وی علاوه بر تشریح فعالیت‌های این مجموعه برای ارائه خدمات سفر به عنوان یک برند در کل ایران، از برگزاری ۲۰ پرواز داخلی از اصفهان در هفته، پروازهای فصلی و برگزاری پروازهای خارجی ازجمله تفلیس، ترکیه، دبی و دیگر مقاصد سیاحتی خبر داد.
مصطفی فنایی، رئیس هیئت‌مدیره گروه تورهای بعثت، با اشاره به تشکیل ساختار این مجموعه در سال‌های ۷۵ تا ۷۶ گفت: گروه تورهای بعثت از سال ۸۳ تاکنون به انجام فعالیت مستمر خود به صورت ثبتی مشغول است و در حال حاضر شش شعبه و شش شرکت حقوقی مجزا تحت پوشش مجموعه گروه تورهای بعثت فعالیت می‌کنند که دو شعبه با عناوین کتیبه‌گشت و بعثت در اصفهان هستند و شعبی نیز در شهرهای دیگر فعال هستند.
وی اظهار کرد: چون اصفهان برای ما مهم بود، ابتدا پروازهای زیارتی به مشهد و سوریه و سپس پروازهای غیرزیارتی مثل گرجستان، دبی و نقاط دیگری را از اصفهان راه‌اندازی کردیم؛ ضمن آنکه حمایت‌های پروازی برای تیم‌های ورزشی داشته‌ایم.
مصطفی فنایی با بیان آنکه هیچ ایرلاینی در شهر اصفهان بیس هواپیمایی ندارد، آن را نوعی نقص در کار دانست و افزود: مجموعه گروه تورهای بعثت در سال ۸۷، توانست با کمک هواپیمایی تابان، دو فروند هواپیما را در اصفهان، بیس کند که البته فعلا به دلیل کاهش حجم عملیات پرواز، به یک فروند رسیده است.
وی از تلاش مجموعه برای رفع نواقص و پیشرفت برای گسترده‌ترشدن این مجموعه با همکاری پرسنل ۲۰۰ نفری در گروه تورهای بعثت خبر داد و گفت: به موازات رشد این مجموعه، تمام مسائل پرواز هم از شهر اصفهان انجام می‌شود.
فنایی در ادامه بیان کرد: پس از لغو پروازها به سوریه به دلیل جنگ، شرکت تابان پروازها را به سمت عراق هدایت کرد که ابتدا از مشهد و سپس از اصفهان بود و اکنون پروازهای نجف را از اصفهان داریم که معمولا در هفته حدود ۲۰ تا ۲۵ پرواز به نجف هدایت می‌شوند. البته در فصول با پرواز کمتر، ۱۰ تا ۱۲ پرواز به مقصد نجف داریم و برای تورهای عراقی که از عراق به منظور بازدید به اصفهان می‌آیند، بلیت صادر می‌کنیم.
رئیس هیئت‌مدیره گروه تورهای بعثت درباره خبر لغو مجوزهای این شرکت بیان داشت: در ایران، آژانس‌ها سه مجوز از سه سازمان هواپیمایی، میراث فرهنگی و سازمان حج و زیارت اخذ می‌کنند
که با عنوان مجوزهای بند الف، بند ب و بند پ است و مجموعه آژانس بعثت اصفهان، هر سه مجوز را دارد.
وی گفت: بند الف مربوط به فروش بلیت است و آژانسی که این مجوز را دارد، مجاز به فروش بلیت در هر جای دنیاست. آژانسی که مجوز بند ب را دارد، می‌تواند در تمام مقاصد گردشگری به غیر از عراق و عربستان، بلیت و تور بفروشد و آژانسی که از مجوز بند پ برخوردار است، می‌تواند فعالیت زیارتی انجام دهد؛
البته سفر زیارتی مشهد مقدس، زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است و با مجوز بند ب انجام می‌شود. همچنین آژانس برخوردار از بند پ، می‌تواند پرواز مسافرت‌های حج و عتبات را انجام دهد و با توجه به اینکه فعلا حج عمره تعطیل است، تنها عاملی که بند پ را هدایت می‌کند، سفر عتبات عالیات است.
وی با اشاره به مشکل این آژانس مسافرتی با سازمان حج و زیارت تصریح کرد: تمام آژانس‌هایی که مجوز بند ب را دارند، می‌توانند
از طریق ۴ آژانسی که سفارت عراق مشخص کرده است، به همراه شرکت شمسا، ویزای عراق اخذ کنند؛ اما سازمان حج و زیارت می‌گوید دریافت ویزا باید از طریق شرکت شمسا باشد که به دلیل گران‌بودن و مشکلی که در سیستم صدور ویزا به وجود آمده بود، انجام نشد؛ این در حالی است که بند ب می‌تواند ویزا دریافت کند؛ به همین دلیل گفته‌اند مجوز بند پ باید لغو شود؛ اما بعثت با تمام قوا در حال رفع ابهامات و پیگیری مراتب از طریق سازمان حج و زیارت تهران است که امیدواریم با عنایت مسئولان ذی‌ربط، این مشکل به‌زودی رفع شود.
وی افزود: در عین حال آژانس بعثت از بندهای الف و ب برخوردار است و می‌تواند مطابق با قوانین به فعالیت خود برای فروش بلیت و ارائه خدمات ادامه دهد.
وی در مباحث مربوط به گردشگری، رونق این صنعت در هر کشور را مربوط به فرودگاه دانست و تصریح کرد: فرودگاه اصفهان در شأن مردم اصفهان نیست. هرچند در دو سال گذشته، به همت مدیریت فرودگاه شهید بهشتی، اقدامات خوبی در فرودگاه اصفهان انجام شده است.
فنایی درباره گردشگری در ایران، با اشاره به تأثیر تبلیغات منفی علیه کشورمان افزود: برجام تأثیری در ورود گردشگر به ایران ندارد و عامل مهم، امنیت است.
زمانی که گردشگر احساس امنیت بکند، از سفر استقبال می‌کند. ما نیز گردشگری در استان اصفهان را در کمیسیون استانداری پیگیری می‌کنیم. تا زمانی که همه مسئولان استان در کنار هم قرار نگیرند و عزم جدی برای حل مشکلات نداشته باشند، کاری از پیش نمی‌رود. وی ورود گردشگر به کشور را به معنای ورود ارز و رونق اقتصادی، افزایش امنیت، صدور فرهنگ و ارزش‌های دینی دانست و لزوم همدلی و همکاری را برای مطرح‌شدن برند گردشگری اصفهان در دنیا عنوان کرد.
فنایی درباره هزینه‌های ایرلاین و افزایش نرخ بلیت هواپیما گفت: هزینه‌های ایرلاین با دلار محاسبه می‌شود و در سال ۹۶، ۴ بار افزایش نرخ بلیت هواپیما داشتیم.
وی افزود: هیئت دولت هیچ مصوبه‌ای برای پرداخت دلار به آژانس‌ها ندارد و اگر در سال ۹۷، وضعیت دلار تثبیت نشود، قیمت تورهای خارجی بسیار افزایش می‌یابد.
رئیس هیئت‌مدیره گروه تورهای بعثت با اشاره به خدمات این مجموعه بیان کرد: گروه تورهای بعثت، اولین مجموعه‌ای است که خدمات خود را از ابتدای خردادماه به صورت ۲۴ ساعته در استان اصفهان ارائه می‌دهد و مردم می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز از خدمات تورهای بعثت استفاده کنند و با شماره تلفن ۳۵۰۰۰ با ما در ارتباط باشند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *